Londonresan del 3

Vi hade verkligen görtur med hotellet! Trevlig personal, fina rum, god frukost och nära tunnelbanan! Och speciellt det där med frukosten. Förra året när jag och Cecilia var iväg så fick vi en ordentlig hotellfrukost på första hotellet med allt man kunde tänka sig. Samma sak var det nu vilket var fantastiskt bra! Man kunde verkligen äta sig riktigt mätt och det kändes viktigt när vi skulle vara igång så mycket som vi skulle!

På onsdagen så började vi med att gå bort till British museum och titta oss omkring därinne bland alla gamla saker. Det fanns saker där som var ifrån 2400 FK. Helt sjuuuukt gammalt!

Efter detta så tog vi oss bort till Green Park och Buckingham palace för att kolla på vaktbytet som görs varje dag vid 11:30 - tydligen så tänkte cirka 3000 andra personer samma sak så det var inte så jäkla lätt att se nånting. Fick sticka upp kameran ovanför huvudet på alla andra och bara hoppas på att jag fick med något vettigt på bilderna.

Sen åkte vi bort till Camden och gick runt och åt lite thaimat! Tog sedan tunnelbanan bort till Westminster och köpte tuggbara tandborstar och gick sen bort till London Bridge för att sen åka vidare ut till Greenwich där Cecilia hade sitt boende (hon fick tag på ett boende hos en svensk tjej där hon får bo under de två veckorna som hon är där). Gick sedan en sväng i Hyde park där vi ÄNTLIGEN hittade Princess Diana's memorial fountain (som vi letade förra året men hittade inget) och så matade vi ekorrar!! Sen avslutade vi dagen med pizza ifrån Pizza hut i en park vid Marble Arch och sen en öl med Birgitta, Jan-Inge, Ebba och Nils ifrån skogen innan vi avrundade kvällen!

Londonresan del 2

På våran andra dag i London så följde vi med Cecilia till hennes skola då hon skulle ha ett prov och vi ville se till så att hon kom rätt. Höhö. Jag och mamma spatserade sen ner till St Pauls Cathedral där vi, utöver att beundras av alla målningar där inne, så gick vi även upp i tornet. 588 trappsteg upp i tre etapper. Sista sektionen med 125 steg eller nåt var i en spiraltrappa som man kunde se igenom eller vad man ska säga. Då jag är höjdrädd och hatar att gå i trappor så ville jag inte gå i de sista 20 trappstegen men då en svensk kvinna sprang förbi och frågade om vi hade dålig kondition så lyckades jag få ork till att gå upp. Tydligen. Har inget minne av att jag gick upp men kommer ihåg att jag befann mig 85 meter högt upp, tätt tryckt emot tornet. Livrädd. Dock, så var utsikten inte helt dum må jag påstå. Sen var det bara att gå nerför dessa 588 trappsteg igen.

Gick efter detta längst med Fleet street och sen ner mot Westminster där vi kollade på Big ben med Houses of Parliment, Westminster Abbey och London eye. Tog sedan tunnelbanan till Picadilly circus där vi köpte glass och gick bort till Trafalgar Square och kollade på OS-skylten som tickade ner. Lite mindre dagar kvar då än vad det var för ett år sen.

Sen gick vi en sväng på Oxford street innan vi åkte till Cecilias skola och mötte upp henne för att sen gå till the Swan och smaskade mat och drack öl! Kvällen slutade vid 21-tiden som dagen innan och våra fötter värkte så ooootrligt mycket. Men vi kom fram till att man har inte haft kul om man inte har ont i fötterna.

Nu

Londonresan del 1!

Nu sitter jag hemma i skogen hos mina föräldrar med Björn. Jag och mamma kom hem ifrån London i torsdags och nu tänkte jag uppdatera om varje dag. Främst för att jag själv ska komma ihåg vad vi gjorde.

Jag och Cecilia lovade varandra att vi ska göra det här till en årlig resa. Ja, att vi åker till London alltså. Vi var ju där förra året tillsammans också! =)

Jag och mamma åkte ner till Göteborg i söndags och vi stannade först till på Bohus fästning innan vi begav oss (med hjälp av inga skyltar och ett Gbg) helt fel och fick köra lite alternativa vägar innan vi kom fram till Cecilia och Dogge i Partille! Det blev inte så många timmars sömn den natten (minst för Cecilia som inte sov något alls) när vi gick upp klockan 04:00 på morgonen och lite drygt en timme senare så var vi på väg till flygplatsen!

Vid niotiden så befann vi oss i England på Heathrow flygplats och vips så befann vi oss på tunnelbanan och åkte in till centrum i London och bort till hotellet där vi skulle bo de närmaste dagarna. Vi började allting sen med en baguette (som vi köpte i samma kiosk som förra året) och satte oss på en bänk i Hyde Park innan vi begav oss ner mot National History Museum. På vägen ner så såg vi även Albert Royal Hall och Prince Alberts memorial statue. Vi vandrade omkring inne på NHM i en timme ungefär och tittade på allt möjligt innan vi satte oss på ett fik och drack lite te och sen spatserade vi bort till Harrods där vi kände oss fattiga en stund! Höhö

Vi tog sedan tunnelbanan bort till Oxford street där vi gick omkring och tittade i någon timme. Vi trodde alla tre att klockan då var vid 5-tiden på eftermiddagen och den var då halv två. Vi var så sjukt trötta och ville bara sova! Men vi gick en sväng till hotellet där vi satt ner en liten stund innan vi promenerade bort till Notting Hill där vi ville se den blå dörren. We didn't. Fattar inte. Vi frågade säkert fyra personer om vägen och ändå så hittade vi ingen blå dörr. Anyway så gick vi och åt på the Swan sen innan vi mötte upp Elina som Cecilia skulle bo hos under resan och när klockan var 21:05 så släckte jag och mamma och somnade. Uh. Va. Gött.

Bilder

Sitter och lyssnar (fick ingen plats vid någon tv) på fotbollen, england-ukraina. Väntar på öl. Sjukt vad mycket vi har hunnit att se och vårat favvishak - the Swan, har gratis wi-fi. Fantastiskt!

En servitris sa att Sverige vann eurovision för en gångs skull. Var såå nära på att avslöja för honom att england kom näst sist. Av alla. Sist kom Norge. Höhöhö.

Status enligt stegräknaren: 31336 steg idag.
Kroppens status: öm

London!

Nu sitter vi för andra kvällen på the Swan och dricker öl och väntar på mat. Jag och mamma har gått cirkus 25000 steg idag! Det ni! Har än så länge hunnit med att se Big ben och hela Westminster, London eye, Piccadilly circus och St Pauls. 552 (typ) trappsteg upp i tornet gick vi. Höjdrädd och skräck för trappor så svimmade jag nästan. Men I did it!

Oxford street, Notting hill, Hyde park, National History Museum och Harrods hann vi med igår! Shoppade även loss på Primark idag!

Har ont i fötterna men hotellet är kanon!

London

Nu är dagen här och vi sitter nu på flyget påväg till London! Ska lyfta om cirkus 15 minuter. Ska smaska smörgås nu! Åh, det här ska bli så roligt!

Fiskmås

Här sitter jag, 10 över sex på morgonen, och väntar på att åka till jobbet. Min lediga helg men vad gör man när kollegorna är sjuka och det inte finns personal? En vecka kvar och sen har jag semester i tre veckor! Min första, riktiga semester någonsin! Som är betald dessutom! Hurra!.

När jag var på Top cats häromdagen så började en massa fiskmåsar dyka mot oss som stod där. En kollega har sagt till mig att om det ligger en död fiskmås nånstans så håller sig andra fiskmåsar därifrån för då vet dom om att det är farligt.
Kan inte kommunen gå ut och skjuta dessa jäkla brandlarm till fåglar och strategiskt placera ut dom så kanske alla kan få en tyst sommar och icke-nedbajsade-bilar. Så snälla kommunen, gör det här för mig!

Nej, nu ska jag dricka lite vatten och sen åka iväg så jag kommer hem snart igen. Slutar 10 idag så snart hemma igen!
Todels!

Top cats

Har avslutat min jobbvecka och det firar vi med mat med Tobbe, Marie och Charlie. Nu är vi på Sandgrundsudden och kollar på Top cats. Kbab har 70 års fest och bjöd på 70 meter lång tårta. Vi missade den =(

Knän

För lite mer än en månad sen så började jag gå till en sjukgymnast för mina knän. Var innan det på röntgen i Kristinehamn men provsvaren visade inga konstigheter. I alla fall så gav sjukgymnasten mig lite övningar som jag har gjort dagligen och nu har jag inte haft ont i något av knäna på över en månad! Det är heeelt underbart!

Vad problemet var?
Mina knäskålar satt inte fast som dom skulle, utan gick i sidled istället för att följa med knät upp och ner. Spännande info va?

Anyway - jag har haft problem med mina knän i 10 års tid och nu - HELT PLÖTSLIGT - med hjälp av lite enkla övningar så är jag nästintill smärtfri! Gud jag har knaprat smärtstillande i alla dessa år tillräckligt för att smärtlindra ett helt land! Men nu - blir det bara lite för min rygg! Höhö

Nej, nu ska jag strecha lite och kolla på Outsiders!

What's new?

Har nu jobbat 8 dagar i sträck. På min enda lediga dag under förre veckan så hade vi planeringsdag så ingen sovmorgon där inte.
Hade dock sjukt kul den dagen så det är okey. Det vi alla tog med oss därifrån är "framfall" och "hur kan en kameltå som är en köttgrotta lukta fisk" - fantastiskt roligt!

Imorgon är jag ledig och det ska bli så g to the ö to the t to the t - gött!

Nu, lite bilder. Sådär random. Allt blir roligare med lite bilder.

Död

Igår kväll somna jag halv 10 och så gick jag upp 7. He.rre.gud. Vad jag är utvilad! Perfekt, då jag ska iväg på planeringsdag med jobbet!

För övrigt så är det bra att solen har försvunnit och jag kan ha långärmat på mig - då jag flagnar på heeeela ryggen!

Igår så fann jag en död duva. Jag tog kort på den. För er som blir vansinniga över sånt - låtsas att den sover.