Londonresan del 3

Vi hade verkligen görtur med hotellet! Trevlig personal, fina rum, god frukost och nära tunnelbanan! Och speciellt det där med frukosten. Förra året när jag och Cecilia var iväg så fick vi en ordentlig hotellfrukost på första hotellet med allt man kunde tänka sig. Samma sak var det nu vilket var fantastiskt bra! Man kunde verkligen äta sig riktigt mätt och det kändes viktigt när vi skulle vara igång så mycket som vi skulle!
 
På onsdagen så började vi med att gå bort till British museum och titta oss omkring därinne bland alla gamla saker. Det fanns saker där som var ifrån 2400 FK. Helt sjuuuukt gammalt!
 
Efter detta så tog vi oss bort till Green Park och Buckingham palace för att kolla på vaktbytet som görs varje dag vid 11:30 - tydligen så tänkte cirka 3000 andra personer samma sak så det var inte så jäkla lätt att se nånting. Fick sticka upp kameran ovanför huvudet på alla andra och bara hoppas på att jag fick med något vettigt på bilderna. 
 
Sen åkte vi bort till Camden och gick runt och åt lite thaimat! Tog sedan tunnelbanan bort till Westminster och köpte tuggbara tandborstar och gick sen bort till London Bridge för att sen åka vidare ut till Greenwich där Cecilia hade sitt boende (hon fick tag på ett boende hos en svensk tjej där hon får bo under de två veckorna som hon är där). Gick sedan en sväng i Hyde park där vi ÄNTLIGEN hittade Princess Diana's memorial fountain (som vi letade förra året men hittade inget) och så matade vi ekorrar!! Sen avslutade vi dagen med pizza ifrån Pizza hut i en park vid Marble Arch och sen en öl med Birgitta, Jan-Inge, Ebba och Nils ifrån skogen innan vi avrundade kvällen!
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0