Londonresan del 2

På våran andra dag i London så följde vi med Cecilia till hennes skola då hon skulle ha ett prov och vi ville se till så att hon kom rätt. Höhö. Jag och mamma spatserade sen ner till St Pauls Cathedral där vi, utöver att beundras av alla målningar där inne, så gick vi även upp i tornet. 588 trappsteg upp i tre etapper. Sista sektionen med 125 steg eller nåt var i en spiraltrappa som man kunde se igenom eller vad man ska säga. Då jag är höjdrädd och hatar att gå i trappor så ville jag inte gå i de sista 20 trappstegen men då en svensk kvinna sprang förbi och frågade om vi hade dålig kondition så lyckades jag få ork till att gå upp. Tydligen. Har inget minne av att jag gick upp men kommer ihåg att jag befann mig 85 meter högt upp, tätt tryckt emot tornet. Livrädd. Dock, så var utsikten inte helt dum må jag påstå. Sen var det bara att gå nerför dessa 588 trappsteg igen.
 
Gick efter detta längst med Fleet street och sen ner mot Westminster där vi kollade på Big ben med Houses of Parliment, Westminster Abbey och London eye. Tog sedan tunnelbanan till Picadilly circus där vi köpte glass och gick bort till Trafalgar Square och kollade på OS-skylten som tickade ner. Lite mindre dagar kvar då än vad det var för ett år sen. 

Sen gick vi en sväng på Oxford street innan vi åkte till Cecilias skola och mötte upp henne för att sen gå till the Swan och smaskade mat och drack öl! Kvällen slutade vid 21-tiden som dagen innan och våra fötter värkte så ooootrligt mycket. Men vi kom fram till att man har inte haft kul om man inte har ont i fötterna.
 



Nu






 
 
 
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0