Londonresan del 1!

Nu sitter jag hemma i skogen hos mina föräldrar med Björn. Jag och mamma kom hem ifrån London i torsdags och nu tänkte jag uppdatera om varje dag. Främst för att jag själv ska komma ihåg vad vi gjorde.
 
Jag och Cecilia lovade varandra att vi ska göra det här till en årlig resa. Ja, att vi åker till London alltså. Vi var ju där förra året tillsammans också! =)
 
Jag och mamma åkte ner till Göteborg i söndags och vi stannade först till på Bohus fästning innan vi begav oss (med hjälp av inga skyltar och ett Gbg) helt fel och fick köra lite alternativa vägar innan vi kom fram till Cecilia och Dogge i Partille! Det blev inte så många timmars sömn den natten (minst för Cecilia som inte sov något alls) när vi gick upp klockan 04:00 på morgonen och lite drygt en timme senare så var vi på väg till flygplatsen!
 
 
 
 
Vid niotiden så befann vi oss i England på Heathrow flygplats och vips så befann vi oss på tunnelbanan och åkte in till centrum i London och bort till hotellet där vi skulle bo de närmaste dagarna. Vi började allting sen med en baguette (som vi köpte i samma kiosk som förra året) och satte oss på en bänk i Hyde Park innan vi begav oss ner mot National History Museum. På vägen ner så såg vi även Albert Royal Hall och Prince Alberts memorial statue. Vi vandrade omkring inne på NHM i en timme ungefär och tittade på allt möjligt innan vi satte oss på ett fik och drack lite te och sen spatserade vi bort till Harrods där vi kände oss fattiga en stund! Höhö
 
Vi tog sedan tunnelbanan bort till Oxford street där vi gick omkring och tittade i någon timme. Vi trodde alla tre att klockan då var vid 5-tiden på eftermiddagen och den var då halv två. Vi var så sjukt trötta och ville bara sova! Men vi gick en sväng till hotellet där vi satt ner en liten stund innan vi promenerade bort till Notting Hill där vi ville se den blå dörren. We didn't. Fattar inte. Vi frågade säkert fyra personer om vägen och ändå så hittade vi ingen blå dörr. Anyway så gick vi och åt på the Swan sen innan vi mötte upp Elina som Cecilia skulle bo hos under resan och när klockan var 21:05 så släckte jag och mamma och somnade. Uh. Va. Gött.
 
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0