Polisen, tack!

Igår kväll så styrde jag fest här. (förlåt Madde att vi aldrig kom!) Eller fest och fest, vi var 3 som satt här i typ 2 timmar innan vi fick en person till i vårt ungänge! 1 timme senare så dök det upp två till, då var lyckan stor! Så det hela slutade med att det var jag, Jea, Liza, Lina, Henrik och Sott som vandaliserade min och Björns lägenhet.

Eller ja, jag och Jea var mest inne och tog hoppkort (har never in my life svettats så mkt som då) och dom andra satt och pratade ute på balkongen!

Vid halv 1, typisch, så kom grannen bredvid och ville att vi skulle sänka oss, så då begav sig alla inåt, och cirkus en halvtimme senare, då började hunden skälla. Ni vet, the dog? Skickade genast sms till ägaren, som genom svaret jag fick tillbaka tydde på att han skulle ta sig hem och få tyst på detta ljud. Och inte nog med att hunden skällade, balkongdörren var öppen så han sprang ju in och ut på balkongen hela tiden, medans han skällde. Förstår ni hur mycket mer det låter när han är ute på balkongen och springer?

Ringde sen polisen, som skulle ringa till honom. Efter detta så blir vi trötta och folket lämnar mig. En timme senare, ringer jag till polisen igen och säger att ingenting har hänt! Skickar sms till ägaren igen och skriver att han måste gå hem. Klockan var då halv 3. Några minuter senare så blir faktiskt hunden tyst.

Jag gjorde segerdans och gick och lade mig och sov. Frid och fröjd...
Tills klockan var 04:10, för då började hunden skälla igen. Sms till grannen kan jag lova att det blev (tur att man inte har samma taxa på sms som man hade när jag precis fick min första mobil. 6 kr/min att ringa och 3 kr/sms, för då hade det ju nästan blivit dyrt det här!) och 40 minuter senare så tystnade hunden.

Inte för att låta hård eller elak eller omogen eller som om jag vore en ful flicka med ett dåligt ordförråd,
men (!) nästa gång hunden skäller sådär så ringer jag polisen och tvingar dom att bryta upp din dörr och beslagta hunden. För visst, det har varit tyst ett par månader nu, men det rättfärdigar INTE att det är okey att hunden skäller konstant i en och en halvtimme på natten! Och sen 40 minuter till. Om jag hade jobbat dagen idag så hade jag varit tvungen att sjukanmäla mig för jag hade inte orkat gå upp. Du hade senare fått ett inbetalningskort av mig. Du gjorde så jag förlorade en dags-lön. I want it back. Nej, nu skajag inte slösa mer tid på dig. Nu ska jag kolla igenom alla bilder ifrån igår och sen äta frukost!

Hare gött!

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0