Universitet

Den 29 augusti så påbörjade jag min 3-åriga utbildningen mot Personalvetare. Jag läser programmet Personal och arbetsliv på universitet här i Karlstad. Var helt övertygad om att jag skulle behöva flytta till Dalarna, då jag kollat igenom tidigare års intagningspoäng och det verkade vara hopplöst att ta sig in i Karlstad och att jag endast skulle ta mig in i Borlänge. Men tji fick jag och kom in i Karlstad på andra uttagningen (var 1:a reserv när det första intagningsbeskedet kom).

Än så länge så känns det bra (är helt överlycklig att jag har en kompis som läser samma kurs som mig första terminen. Jag kommer vara hennes svans fram till jul) och så har jag en föredetta kollega som också kommit in så jag känner två personer iaf. Ja, jag vet. "Tänk på att de flesta som kommer in på en utbildning inte känner någon i klassen och de klarar sig ändå". Jag vet. Men ni måste väl ändå erkänna att det skulle kännas rätt gött att känna TVÅ personer i en klass på 100 personer? 
 
Sen jag skrev sist så har jag varit hemma hos mina föräldrar där vi gick en säterled och så var det byfest på kvällen. Dagen efter så begav jag mig åter till Karlstad för att några timmar senare åka till Örebro där jag och två kompisar skulle flyga till Rhodos på en veckas solsemester. Vilket var fab!

Efter att ha kommit hem ifrån Rhodos så var jag hemma i typ en dag innan jag och Björn begav oss ner till Skåne, där vi tillbringade några dagar med att besöka hela Björns släkt innan vi åkte upp till Gbg för att våldgästa Björns ena syster med familj.

Sen så har jag även dragit på mig ännu ett ryggskott, varit ute med Missing People tre gånger och nu den senaste gången så ramlade jag i skogen (välte som ett träd) och skadade ryggen, återigen.

Den här ryggen som jag har är väldigt billig må jag säga. Att sitta på föreläsningar nu känner jag är inte optimalt för mig. Spelar ingen roll hur mycket smärtstillande jag tar - värken är extremt närvarande. Vill inte ens tänka på hur mycket mer ont jag skulle ha om jag inte tog några tabletter. 

Och just ja - förra helgen så var Antikrundan här i Karlstad och spelade in ett avsnitt till kommande säsong. Såklart så gick vi dit för att få saker värderade. Vi blev inte rika, inte intervjuade men det var kul att få se hur det går till!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0