Kreta dag 6-7-8

På torsdagen så blev det en lugn dag då en av oss blev magsjuk och inte orkade göra något, så den andra satt på uteplatsen i solen hela dagen.

På fredagen så blev den magsjuke bättre men den andra hade då dragit på sig en förkylning med feber, så det blev också en lugn dag. Vi lade oss och solade en sväng vid poolen innan vi i alla fall tog bussen in till Hersonisos en sista gång, för att gå i lite affärer och sen äta middag. Haha, alltså, jag köpte ingenting på hela resan! Inte en endaste liten souvenir blev det! Sen tog vi taxi tillbaka till hotellet, packade och sen gick vi och lade oss.

På lördagen så packade vi det absolut sista, väntade på golfbilen som skulle köra oss + våra väskor ifrån lägenheten in till hotellet, åkte golfbil, käkade frukost och sen kom taxin och körde oss in till Heraklion, där vi sen skulle ta buss bort till Chaina.

Tre timmar senare hoppade vi av i Chania, spatserade en sväng, hittade en pizzeria där vi åt och sen gick vi rakt över gatan där en miljon taxibilar stod och väntade. Hoppade in i en taxi som körde oss till flygplatsen och sen var det bara att vänta på att få checka in bagaget och för att sen sitta och vänta på att få gå på planet.

När vi satt och väntade på att få gå på planet så passade jag på att gå på toa. Inne i badrummet så var det kö och tydligen så fanns det inget toapapper på någon av toaletterna. Men en glad norska (alla som var i badrummet var norskor, förutom jag) hittade en toarulle på ett handfat och sen fick vi skicka runt denna rulle mellan oss, ta det vi behövde och sen skicka vidare till nästa person. OBS! Allt detta hände utanför toaletterna! (Så ni inte tror att vi satt på varsin toalett och skickade en rulle under väggarna). Alla norskorna skrattade jättemycket och tyckte, uppenbarligen, att detta var hysteriskt roligt. Jag log. Fattade knappt hälften av vad de sa.

Sen fick vi hoppa på flyget och landade sen fyra timmar senare på Gardemoen. Väntade på bagaget, köpte färdkost, hoppade på flygbussen, kom till bilen, checkade ut oss och vid 20-tiden så var vi ÄNTLIGEN på väg mot Sverige!

Vi kom hem runt halv 12, tog med oss det vi behövde för natten in ifrån bilen (typ laddare och mina glasögon) och sen fick vi lägga oss i våran säng.
 
Vår egna säng är precis så som himmelens änglar med fingerprecision skapade den ur drömmens värld sockrad med Guds ull ifrån de mjukaste små lammen. 
 
Precis så kändes det. Från att ha sovit på en spånskiva i två nätter, till fyra nätter med en bäddmadrass på en spånskiva, till vårat magiska underverk... Alltså, känslan är oslagbar!

Summan av allt: Lite småkyligt första dagarna med blåst, regn en dag, lite biverkningar av medicin, magsjuka, förkylning, sol och värme. God mat. Dirty dancing-hopp. Att få komma bort ifrån vardagen. = Överlag helt underbart!
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0