Kreta dag 5

På onsdagen så tog vi oss med buss ifrån Hersonisos bort till Agios Nikolaos, en stad drygt en timme bort ifrån Hersonisos. Här gick vi omkring lite på en matmarknad innan vi gick bort till en restuarang och beställde in lite pitabröd med tzatsiki samt tittade på folk. Sen tog vi ännu en buss bort till Elounda för att sen ta en båt över till ön Spinalonga - en ö som använts som spetälskekoloni fram till 1957.

Spenderade några timmar där innan vi tog en båt tillbaka in till Elounda, åt på en restaurang innan vi tog taxi tillbaka till hotellet. Bussen skulle inte förrän en timme senare och efter att vi hade hoppat in i en taxi som skulle ta oss tillbaka till Agios Nikolaos, så beslutade vi oss för (efter att ha hört prisförslaget ifrån taxichauffören) att ta taxi hela vägen till hotellet.

Sen tog vi det lugnt i lägenheten resten av kvällen. Vi kör bildstorm från dagen.

 
 
 
 
 
 
 
 
HAHAHA - jag ÄLSKAR mitt hår på den sista bilden! Är ju verkligen en häxhatt! HAHA
 
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0