Kreta dag 1

I lördags, den nionde maj, så åkte jag och Björn till Kreta. 

Nionde: Klockan 04:30 så satte vi oss i bilen och styrde kosan mot Gardenoen, Oslo. Vid 10-tiden så satt vi på planet och vid 15-tiden så var vi framme i Chania, Kreta. Tog en taxi in till Chania centrum där vi sen tog lokalbuss till Heraklion. Åt mat där på en fiskrestaurang, fick helt galet jobbig biverkning på mina mediciner och funderade ett tag på att välta ner i havet för att aldrig komma upp igen. Jaja, efter det så tog vi ytterligare en lokalbuss till Hersonisos. Eller ja, när busschauffören frågade oss efter typ 45 minuters bussresande vart vi skulle, och vi sa Hersonisos, ja då hade vi ju såklart åkt för långt. Hoppade av någonstans i ingenstans (vid första anblicken så var det i ingenstans). Hittade dock snabbt en restaurangata och fick hjälp av en servitör som ringde på en taxi till oss. Taxin kom och sen åkte vi till hotellet. Checkade in, åkte golfbil till lägenheten och ÄNTLIGEN var vi framme! En dag i resandes tecken - 18 timmars resande och väntande innan vi var framme! 


Utsikt från våran uteplats 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0