Hundvakt

Jag är hundvakt åt lilla Kyra, medans matte är på BB och är sådär lagomt mallig som en nybliven moster kan vara

Problem 1: Björn tål inte pälsdjur.
Lösning:  Vi begränsar henne till köket där det finns minst saker som det kan fastna allergiframkallande saker på. 

Finemang tänkte jag!

Problem 2: Ungefär tre sekunder efter att jag satte upp pappskivan, som skulle avgränsa köket från resten av lägenheten, tog hon sig förbi det och in i vardagsrummet (där hon rullade runt på hela mattan), in som ett skott i sovrummet där hon drog sig mot heeeela sidan på sängen. Ja, Björns sida såklart. Och SWISH in på kontoret (tror jag, händelseförloppet gick en aningen för fort för mina ögon) och fort igenom hallen för att springa in på badrummet. 

Allt detta tog ungefär fyra sekunder och vips så fanns det hundhår i hela lägenheten. 

Lyckades efter detta fånga henne och spärra in henne i köket. Även mig, då jag inte vet vilka övernaturliga förmågor jag tror mig själv ha, för jag kan inte kliva över det jag har gjort utan att sträcka ljumskarna, och antagligen någon mer muskel jag inte vet att jag har, om jag försöker mig på det.

Så jag placerade mig på golvet och fem sekunder efter det så låg Kyra på mina ben och sov.
Vågade dock inte röra mig på en halvtimme för var rädd att hon skulle vakna. Flyttade sen försiktigt ner henne på hennes handduk (som jag faktiskt lagt under mina ben innan = framförhållning!).

Hon vaknade då.

Men hon sover faktiskt själv på golvet nu. Så nu kan jag äta och slippa träsmak i röva.

Men SE PÅ HENNE!!!
Hon är så söt så jag förlåter allt.





Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0