Turkiet torsdag

Efter att vi hade kommit tillbaka till hotellet efter våran härliga biltur runt Alanya så satte vi oss vid hotellpoolen och spelade lite Skip-Bo, innan vi gjorde oss iordning för att gå ut och äta.

Då ingen av oss visste vart vi skulle gå så sa vi att vi går till vänster idag och så tar vi höger imorgon. Något som jag aldrig kommer att vänja mig vid är att det står folk utanför alla restauranger och försöker dra in en till just deras restaurang. Men Saaben och Pernilla som är rutinerade visste att det bara var att gå. Tänk om jag hade vetat det också.

Vi gick förbi en restaurang där en kille omgående tog min hand (wtf, liksom?) och vägrade släppa. Dock så var jag så svettig om handen så jag hade bara kunnat glida ur detta järngrepp men samtidigt så tog en annan kille tag i Saaben och en tredje tog Pernilla. Vi var fast. Såklart så kunde en av killarna svenska, då han påstod att han bor i Täby i vanliga fall.

Pernilla: Men vi kommer imorgon!
Kille: Så sa ni igår också!
Pernilla. Vi kom idag!
Kille: Oj...

Men den där killen drog bara med Pernilla in på restaurangen.
Pernilla: *ropandes* Ni lämnar mig fan inte här!
Så det var ju bara för oss att svansa bort till henne och sätta oss ner.
 
 
 
Vi kunde dock ha blivit indragna på sämre ställe för deras plankstek var suverän!


Efter ett tag så bad vi om att få notan men fick då till svar: No, we're gonna dance now!
Eftersom att vi inte var beredda på det svaret, så fattade vi inte riktigt varför vi inte fick betala. Vi skulle ju inte dansa? Vi upptäckte dock snabbt att det var inte vi som skulle dansa, utan det var alla killarna som jobbar där. (Typ 8 stycken, 20-30 år, i bar överkropp). De hade koreograferat några nummer till lite låtar. De hade även två småtjejer som var med och dansade. Men... denna porrdans de gjorde borde inte dessa småtjejer varit med på! Alltså, det var så mycket juckande så vi misstänkte att jag skulle behöva hoppa in i roll som undersköterska, för att lindra höfter som juckat ur led. Det var även någon som filmade allt med sin mobil. Denna mobil hamnade en hel del i våra ansikten (vinkade såklart!) men efter frenetiskt googlande så hittar jag tyvärr inte denna film.

Till slut så fick vi betala, och då Pernilla fick sig en pojkvän där, så lovade vi att komma tillbaka dit varje dag (så vi kunde hålla koll på honom, var nog mina exakta ord). Vi gick sen ner till stranden och tog lite bilder och gick sen ner i en liten skoaffär. I denna affär så fanns det AC. Vi tillbringade låååång tid där.

En man stod bredvid Saaben och tittade på henne.
Saaben: *fläktade sig själv med händerna*: Klimakteriet
Man: Are you hot?
Jag: You know, in Sweden we're not used to this temperature. We're use yo, OH YOU HAVE AIR-CONDITIONER! *sprang dit* Ahh. So, what price did you say for the shoes?

Pernilla hjälpte mig pruta så jag kom därifrån två par skor rikare och Saaben med ett par skor. Eller jag fick även välja ut en plånbok också, då Saabens skor blev billigare än mina. Så tog en plånbok som jag gav bort till Saaben sen.
 
 
Jag brände mig lite första dagen.
Pernilla: Du har en sån jävla markant kant! Nyp mig i arma. Jag drömmer! Det är helt overkligt!
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0