Turkiet onsdag

Den 30 juli så åkte jag och två kompisar till Alanya, Turkiet för en veckas sol och bad! Det blev en fantastiskt rolig, men extremt lugn, vecka! Tänkte lista lite saker dag för dag som vi gjorde (så jag inte glömmer i framtiden)

Onsdag: Vi landade runt 10 på kvällen och efter att ha ätit flygplanssmörgås på flygplatsen i väntan på väskorna så kom vi ut till en, nästan chockartad, värme och luftfuktighet. Efter att ha hittat fram till bussen så fick vi information om att bussresan skulle ta ungefär 2 timmar med ett stopp på vägen. Preics vad vi var sugna på.
Vi hade dock ett gäng yngre killar bakom oss som underhöll oss några gånger under resans gång.
 
Chauffören kunde fyra ord på svenska. Det var: Cola, Bira, Vatten, Fanta
Han gick omkring i bussen innan vi åkte för att kolla om någon ville köpa det.
Kille 1: A coke.
Chaufför: What?
Kille 1: A coke, please.
Kille 2: *avbryter* Cola, tack!
Chaufför: En cola, ok! *kutar därifrån*
Kille 1: *börjar asgarva* Vafan snackar du svenska med honom för? Han talar ju inte svenska!
Kille 2: Men han frågade ju på svenska?
Kille 1: Men vafan, tror du att han fattar vad du säger eller?
Kille 2: Tydligen, för här kommer han med din cola.
 
Det kommer en brandbil med blåljus och kör förbi oss
Kille 1: Åhfan, titta! De har brandmän här?!

Jag och mina kompisar satt och pratade (och kan tillägga att ibland när vi pratar så bredar vi verkligen på våran värmländska).
Kille 1: *till sina kompisar* Öjj, tänk om vi skulle ha bett Gunnar prata med folk? Ingen skulle ju förstå någonting! Han pratar ju så jääääävla bred värmlänska.

Väl framme på hotellet så blev vi direkt uppmötta av en trevlig man som tog våra väskor och visade oss in. Fick lite information av ännu en trevlig man i receptionen och åkte sen upp till rummet där mannen, som tog våra väskor, visade oss hur safeboxen fungerade (som var gratis och som vi själva fick välja kod till! Freaking awesome!) och hur tvn och AC'n fungerade (ännu ett stort plus, AC'n alltså.). Efter att han lämnat oss så packade vi upp och började göra oss iordning för att sova. 

Pernilla kommer ut ifrån badrummet medan jag och Saaben sitter på våra sängar och plockar upp saker
Pernilla: Sitter ni och kollar på PORR?!
När den trevliga herren satte igång tvn så satte han tydligen på porr åt oss.
Så omtänksamt. 
Den var ju trots allt cencurerad.
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0