Turkiet fredag

Något som är lite roligt/tragiskt, beroende på hur man ser det - är att jag och Saaben för en väldans massa år sen var och tatuerade oss. Vi tatuerade då in våra namn på ryggen. Dessa namn syns väldigt väl om man har de kläderna som vi hade på oss till stranden varje dag. 
 
Nu ska Sabina och Susanna gå till stranden
 

Så varje morgon när vi åt frukost i restaurangen på hotellet så var det en personal där som alltid sa:
Good morning Sabina and Susanna! Just denna morgon så var det mulet så när han kom fram för att prata med oss så blev det så himla kul.

Saaben: When will the sun come?
Man: Oh, I don't have any sons. Only daughters.
Haha, ni vet innan man fattar att någon skämtar så vet man inte om man ska skratta eller bara titta på personen like:
 
Men vi fattade snabbt att han skämtade (eller så var det bara jag som hann att tänka wtf, innan han började skratta).

Efter frukosten så spatserade vi ner till stranden (med den förenklade vägen) och stekte bacon. Låg även en kanonbra strandrestaurang där som vi åt på varje dag. Tog cheeseburgare tre dagar. Varför bryta ett vinnannde koncept? Något som vi alla reagerade över var att all mat var så himla billig. Vi hade alla växlat 2500 kr, så kunde vi ta ut mer under resans gång, för att inte ha så mycket kontanter på sig. Men ingen av oss behövde ta ur mer. Vi klarade oss på det, i en hel vecka. Galet bra!

När vi skulle gå ifrån stranden så stod det en liten pojke vid duscharna och höll i en vattenslang. När han såg att vi kom så satte han tummen över strålen så vattnet sprutade överallt. Han siktade in sig på Pernillas fötter och sen drog han slangen mot mig men jag hann komma undan (hyfsat iaf, blev lite blöt på ena armen) men Saaben... Saaben blev dränkt. Han sprutade ner heeeela henne och hon bara stod där. Hahahahaha. Pernilla trodde jag skulle gå åt (dö alltså, för er som inte förstår värmländska). Det var så himla kul! Personalen vid restaurangen kom med servetter till henne men hon var så blöt så det hjälpte liksom inte.

Sen gick vi till hotellet, spelade Skip-bo, duschade och gjorde oss iordning för att gå ut på stan och äta. Den här kvällen tog vi höger istället för vänster och hamnade i Alanya city. Vi blev mer och mer hungriga, men vi sa hela tiden: NÄSTA restaurang går vi till. Men då hittade vi alltid nåt fel som att personalen som stod utanför tjatade för mycket/tjatade för lite, tjatade inte alls, så när vi kom till första bästa restaurang i city så sa vi att vi tar den här!

Det stod (såklart) en man utanför
Man: Hello girls! No pressure. Just take a look at our menu. Maybe something..
Pernilla: *avbryter* No! 
Och så stormade hon bara in och vi andra följde efter som Jönssonligan in på restaurangen. Alltså, den där mannen såg så chockad ut. Hans jobb är att tjata in folk och så kommer vi och bara går rakt in. Haha

På denna restaurang så åt vi efter maten den godaste chokladfoundaten någonsin. Alltså, när man satte gaffeln i den så bara rann innehållet ur. Helt underbart!
Den servitören som vi hade undrade såklart var i Sverige vi var ifrån så jag fick måla upp på papper, jämfört med Göteborg och Stockholm, vart Karlstad låg.
Han frågade även vad vi jobbade som och när Pernilla sa att hon jobbade på tåg (hon är tågvärd) så trodde nog han att hon körde tåg. Då berättade han en historia på typ fem minuter om en gång när han var i Göteborg och (jag tror, är inte helt säker) några slog på tåget mot lokföraren. Det var inte helt lätt att fatta om det var det han menade för efter VARJE ord så sa han "you know".

Man: I was in Göteborg (han sa inte gothenburg, utan göteborg), you know, I was going to the trainstation, you know, and there were these people, you know, who didn't like the (något ohörbart), you know. And they hit the window, you know, and was like trying, you know, to scare her, you know. And in sweden, you know, I saw women who drove busses, you know and stuff like that, you know. And here in Turkey you never see that, you know, but in Sweden women drive busses and taxis and trains, you know.

Och när han hade pratat klart så kunde vi inte för våra liv förstå vad han ville ha sagt med sin historia. You know?

Sen tog vi en runda i city innan vi drog oss hem till hotellet.

När vi har lagt oss i sängarna 
Saaben: Hörde ni de som hade sex igår?
Jag: Va? Nej.
Saaben: Men har de sex igen i natt så väcker jag er!
Pernilla: Ja, gör det! Vi vill ju också höra!
Saaben: Så om jag väcker er i natt då vet ni, att det är samlag som gäller!
Hahaha, det blev bara så himla fel!
 
 
 
Vi fick skriva ner våra namn på ett papper till servitören så hade han skrivit våra namn på våra efterrätter sen
 

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0