Sjukskrivning

För ungefär 4 veckor sen så gick jag till läkaren för min rygg. Fick nämligen ryggskott för cirka 4 månader sen men smärtan i ryggen hade (och har inte, ska väl tilläggas) inte försvunnit och kände att jag fick nog och ville bli undersökt, då jag var orolig över att det skulle vara något annat än endast ryggskott.

Domen blev ryggsmärtor och jag blev omedelbart sjukskriven, fram till min semester, en och en halv vecka framåt. Kände mig inte alls dum när jag halv tre ringde chefen och bara: "- Jo, det är som såhär. Jag ska ju börja jobba om en timme, men alltså... Ja... Läkaren sjukskrev mig. Japp. Från och med nu. Såatteh... Lycka till att få in någon på en timme!".


Blev så paff. Hade inte förväntat mig en sjukskrivning. Hade jag haft ont i tre månader (när jag hade jobbat) så kunde jag väl stå ut i typ två veckor till, innan jag går på semester, tänkte jag. Men så tänkte inte läkaren.

Så... Ja, helt plötsligt så blev jag "ledig" i fem veckor istället för i tre.

Så kan det gå.

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0