Wicked

Äääntligen tillbaka på hotellet! Vilken eftermiddag/kväll det har varit! Den har bjudit på de tre saker London är känt för:

- Regn så in i helvete
- Öl
- Musikal

Vi drog in till Oxford street och irrade runt lite innan vi gick till en restaurang och bokade bord för imorgon kväll. Sen köpte Björn sin drömjacka (som har suktat över i typ tre år) och sen blåste vi bort lite, blev blöta och bokade biljetter till Wicked! Tog oss ner till Victoria där vi åt mat på en pub innan en öl på Victoria station och efter det, då blev det MUSIKAL! Och ååååh va bra det var!

Och nåt HELT sjukt! När vi ska ta tunnelbanan bort mot Victoria, då träffar jag på en tjej ifrån skogen! Alltså - vafan är oddsen?! Blev så paff så jag blev nästan stum! (Det är inte så vanligt kanske?) Kan inte släppa det! Haha

Och efter musikalen så började vårt äventyr - att ta oss hem till hotellet. Vi kollade i tub-mappen och vi hade koll på läget. Trodde vi. Att transportera sig med DLR är fan en hel vetenskap. Allt blev fel, fel, fel! Till SLUT - efter att ha vänt tillbaka, gått mer fel, tagit en tunnelbana någon annanstans, frågat om vägen, irrat lite mer - så hittade vi äntligen!!!

För att upptäcka att DLR inte skulle gå hela vägen till hotellet. Den hade slutat gå för kvällen (antog vi) men hoppade på och tänkte att antingen får vi ta buss (och aldrig hitta rätt hållplats - då vi inte visste vad hållplatsen hette) eller byta tunnelbana och gå typ en km till hotellet.

MEN när vi kom fram till slutstationen så ser vi att ett annat tåg skulle gå hela vägen! Vi grät av lycka (eventuell överdrift, minns inte så noga) så vi kom rätt och kom hem! Hurra!

Sjukt kul på tal om ingenting. Inne på Primark idag så ville en kvinna från Israel ha min hjälp ang storlekarna och vad de betydde. Jag förklarade och förklarade och till slut så förstod hon och blev jätteglad! Too bad att jag själv måste byta hälften jag shoppade då det var för litet. Så i efterhand så är nog inte den där kvinnan lika glad. Höhö.

Nej, dusch och sen sova! Imorgon ska det nog bli fint väder så då blir det extrem sight-seeing samt mat på Jamie's Italien!

Todels!


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0