Hatkommentarer

Dagligen så läser jag, på olika sidor på nätet, omogna kommentarer, statusuppdateringar, blogginlägg, tweets mm av vuxna människor.

När jag växte upp så kom msn messenger och i alla tidningar blev föräldrar uppmanade till att övervaka sina barn. "Gör inte si och skriv inte så" blev uppmaningarna till oss tonåringar. "Man vet aldrig vem som sitter bakom den andra dator". När jag var yngre så fanns även Lunarstorm. Där var det som jag kom i kontakt med ordet "blogg" för första gången.
"Bilder - utsidan. Bloggen - insidan" stod det på allas sidor (som man såklart betalade pengar varje månad för så man kunde få en coolare presentationssida). Det var på Msn och Lunar som jag lärde mig vad man faktiskt kan skriva och inte skriva på internet.

När jag var runt 14 år så "hatade" jag en tjej som gick på min högstadieskola - vilket jag såklart skrev om i Lunarbloggen. Skrev ut namn och detaljer och fan och hans moster. En liten tid senare när jag läste igenom vad jag hade skrivit så skämdes jag.

Så jävla omoget skrivet av mig. Det som finns på nätet en gång, försvinner aldrig.

Nu har jag lärt mig. Man ska aldrig skriva negativa saker om andra människor. Eller om sitt jobb. Eller sin chef. ALLT finns kvar. Även om du raderar det så finns det kvar. Det har även mamma sagt till mig i alla år.

Så hur kommer det sig att det BARA är VUXNA människor över 35 år som skriver skit på nätet nu för tiden?

Jag ser dagligen människor som kommenterar med negativa, omogna ord. Tyvärr så känner jag många av dem, då jag faktiskt känner de som jag är vän med på tex Facebook.

Jag skulle vilja påstå att ni som växte upp utan msn och övriga communitys och som sa till oss hur vi skulle bete oss ute på the World Wide Web - det är NI som är mest omogna.

Läs kommentarerna folk gör på Aftonbladet så ska ni få se på den värsta pajkastning som vuxna människor gör - mot okända människor. Ni hotar med det ena och det andra och hoppar på folk - allt det ni sa till oss att inte göra.

Vuxna människor - mina jämnårigas föräldrar.

Skäms på er. Ni är pinsamma. Det är ju NI som gör att man skäms över att vara människa. Hur har ni mage att sitta bakom datorn och hoppa på folk?

Ha de gött!


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0