Förlovning

Dagligen när jag kollar facebook (eventuellt liten överdrift där, men det är ofta) så ser jag folk som förlovat sig/gift sig/skaffat barn. Och det är ju absolut inget fel med det! All lycka till dem! (ser dock inte när de skaffar barn, det hade varit lite väl creepy)

MEN
Jag och Björn har varit ihop i över 5 år nu, och det finns minsann ingen ring på mitt finger eller någon bulle i ugnen, och det är ingenting som vi önskar just nu heller.

DÄREMOT så verkar det som att alla andra som förlovar sig/gifter sig/skaffar barn gör detta efter bara något år tillsammans. Knappt det. Men det är inget fel med det heller, känns det rätt so go for it!

MEN, varför är det så? Är det jag och Björn som är sega eller är det alla andra som inte orkar vänta?
Vill man bevisa nåt för andra? Hinner man ens känna efter om det verkligen är rätt?
Sen ska jag väl visserligen inte säga för mycket, då Björn flyttade in till mig efter knappt tre veckor, och det har ju tydligen gått bra.

Jag menar verkligen inte att trampa någon på tårna för jag känner många som har förlovat sig efter ett år, gift sig efter ett halvår, skaffat barn innan de bestämt att de varit ihop, men varför är det så viktigt med denna ringen på fingret?

Jag vet faktiskt vad jag pratar om, då jag har varit förlovad en gång. Var förlovad när jag var 19 år och efter knappt ett år av förhållandet. Vi trodde att vi älskade varandra och ville visa vår kärlek för alls! Minns att min dåvarandra kille sa: "- Nu är vårat förhållande mycket mer seriöst!". och minns att jag tänkte: "-Men hur kan ett förhållande bli mer seriöst? Ett förhållande ska väl alltid vara seriöst? Ring på fingret eller inte?". Vi gick våra skilda vägar ungefär ett år efter förlovningen.
Men varför måste man visa sin kärlek? Är man inte i ett seriöst förhållande om man inte har en ring på fingret? Såklart vill jag ha en ring på mitt finger en dag, men inte av den anledningen att jag ska visa upp vårat förhållande på facebook. Självklart så kommer jag att visa upp vårat förhållande på facebook, men det blir nog främst för att visa att den där ringen, behöver inte komma efter ett år. Den kan dröja.

Men till alla er andra som förlovar sig/gifter sig/skaffar barn och trivs med det och får det att fungera, efter väldigt kort tid tillsammans - all lycka till er!
 
Efter ett halvår, första gången nere i Skåne.

Kommentarer
Postat av: madde s

Om ni är sega är ja o Matti super super sega, vi är i te heller förlovade efter dryga 7år!;)

2013-04-15 @ 12:34:54

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0