Ambassadör

Här sitter jag nu. Kvart över åtta på morgonen. Jag vaknade kvart i åtta. Är ledig idag. Känns lite dåligt faktiskt. Hur kan jag inte sova längre? Igår så sov jag till 10 över åtta. Skamligt!

Sitter här på kontoret och tittar ut genom fönstret. Eller försöker, men det går inte. God dammit vilket skitigt fönster! Solen står rätt på och visar minsta lilla dammkorn som finns där på fönstret. Och dessa dammkorn, de är många.

Sen jag skrev senast så har det varit påsk samt att jag har varit på två skolor och pratat om vården.

Jag och en kompis är med i Ambassadörsgruppen för vård och omsorgsförvaltningen i Karlstad Kommun (det låter betydligt flashigare än vad det är) och då så är vi bland annat runt till olika högstadieskolor och pratar med åttorna om deras kommande gymnasieval och ska då promota Vård och omsorgslinjen. Vet ni hur svårt det är att prata inför åttondeklassare? Kommer ni ihåg hur ni själva var i åttan?

Mamma berättade för mig att när hon gick i åttan och det kom folk och skulle föreläsa eller dylikt framför klassen så kastade de sudd på dem. Mamma kastade såklart inte, det var kompisar till henne. Såklart.
Det var ingen som kastade sudd på oss, men istället så utsatte vi dem för porr. Ja, nästintill i alla fall.

Vi visade ett klipp ifrån Youtube i slutet av varje pass, inget konstigt med det, MEN (som Tony Irving säger) MEN... Slutet!
Ni vet när man har kollat klart på ett klipp på Youtube så kommer det upp en massa olika förslag både i en spalt till höger samt en massa olika klipp i den rutan där man precis sett ett klipp?

Vi använde oss av en projektor och innan vi hann att upptäcka vad vi visade för dessa åttor, så hade ju de såklart redan sett det. He.rre.gud. (När jag kollade på klippet nu på YT så används inte den bilden som vi såg då men den här bilden som visas nu visar samma budskap)
 

Ja, ni får själva hitta vad ni tror att jag menar. Det blev lite awkward om man säger så och när jag väl bestämde mig för att jag snabbt som attan skulle få ner alla sidor så att man bara såg skrivbordet, tror ni det funkade då? Of course not.
 
Och då jag ska representera Karlstad kommun så får jag väl ta och länka till dem också. Kolla in den här filmen om våra yrken också, när du ändå håller på. Klicka HÄR för att komma till Karlstad kommuns facbook sida (som för övrigt är Sveriges största kommunfacebooksida)
  
 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej du! Läser ibland vad lilla kusin skriver :) o det är kul!!

2013-04-04 @ 09:14:55

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0