Londonresan - dag 3

Onsdagen började med ännu en smaskig hotellfrukost innan vi begav oss till Cecilias skola, vinkade av Cecilia och sen gick jag för att turista mig runt lite. Kom ner till Fleet street där jag fick syn på den här skylten, och var ju bara tvungen att ta ett kort! För er som sett Sweeny Todd, så vet ni varför jag tog ett kort!

Hade planerarna inställda på St Pauls Catherdral och efter att ha sett ut som en äkta turist med kartan i högsta hugg och huvudet som gick runt på mig så fann jag rätt väg och spatserade bort! Under vägen så såg jag en massa coola byggnader som jag tänkte måste vara kyrkor eller katedraler, men icke. Det var skolor av olika slag.

 

 

Sen kom jag fram till mitt mål!

 

 

Bilderna jag tog utanför kan omöjligt ge rättvisa till hur det såg ut egentligen, men det var så otroligt stort och så ofantligt vackert! Bestämde mig för att gå in i denna mästerliga katedral. Tyvärr så fick man inte ta kort där inne (även om jag såg folk med mobilkameror) så kameran fick jag snällt lägga ner i väskan. Väl därinne så fick som en sorts iPod där man kunde lyssna på vem som byggde katedralen och en massa information! Superpraktiskt och svinbra om man inte orkar gå på en guidad tur! Satt där inne i säkert en och en halvtimme!

Fick även höra en kort gudstjänst där inne. På väg ut så köpte jag mig en smörgås och en apelsinjuice (trodde ni inte va? höhö) och satte mig på en bänk i solen utanför och åt.

Jag måste verkligen rekommendera er att gå in i St Pauls om ni ska åka till London.
Även om man inte är religös eller tror på Gud så kan man inte låta bli att bli helt facinerad av hur allt ser ut där inne. Alla detaljer, höjden, utsmyckningen, ja allt är så vackert!


Efter denna trevliga stund så tog jag en tunnelbana in till centrum och vandrade mest bara omkring.

Gick bort till St James Park och satte mig i gräset, lyssnade på musik, tittade på folk och bara njöt av solen. Helt sjukt, vart i Sverige skulle man kunna sätta ut stolar på en stor gräsplätt utan att dom blir snodda eller förstöra? Det enda folk här gjorde var att möjligvis att vända stolarna mot solen. Helt sjukt bara.

Satt här i nästan 1 och en halvtimme. Roligt att 3 timmar av min dag bestod av att bara sitta ner. Höhö

Gick efter detta bort mot Buckingham Palace och tänkte gå igenom parken där. Blev uppehållen under vägen.

 

Välkommen till Buckingham Palace Garden!


Sen tog jag mig bort till Cecilias skola och mötte upp henne för att sen ta en tur på Oxford Street. Gick in på the Body shop och där inne var det bara för bra för att vara sant! ALLT var så himla mycket billigare än vad det är i Sverige.

Allt detta för 38 pund. Sparade typ 460 spänn jämfört om jag hade köpt detta i Sverige.

 

Efter denna härliga upplevelse så tog vi oss till hotellet där vi tog lite hoppkort och sen gick ner till stammiskrogen the Swan och åt mat. Tog sen en promenad runt området där hotellet var och sen somnade vi. Gött.










 

1. Jag gör en kullerbytta.
2.
Cecilia ska göra en kullerbytta.
3.
Cecilia kullerbyttade ner för sängen. Jag tyckte det var lite småroligt.

 

Vårat hotell!

Sen gick vi in och lade oss för att sova. Det tar på krafterna att gå omkring hela dagarna och för Cecilias del, att vara i skolan!


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0