Londonresan - dag 2

Dagen började vid halv 8, då vi pigga och glada hoppade upp ur våra (hårda, men sköna) sängar och begav oss ner till frukosten. Och här höjdes betyget rejält på hotellet! Här fanns ALLT. Förutom scones (som jag tycker är väldigt brittiskt, men som inte fanns någonstans?) men efter att ha vräkt i mig halva frukostbordet så kände vi båda två att nu var vi redo för dagen! Så jag följde med Cecilia till hennes skola och vinkade av henne medans hon gick in i skolan. Åh, dom blir stora så fort! Höhö

Jag styrde därefter kosan mot Bond Street för att sen ta tunnelbanan till Westminster och mot Big Ben, House of Parliament och Westminster Abbey. För er som inte vet så sitter Big Ben och House of Parliament ihop och Westminster Abbey är en gigantisk kyrka som ligger 50 meter ifrån Big Ben, och som samtidigt var den kyrkan som Will och Kate gifte sig i.






Överallt så satt det övervakningskameror. CCTV was everywhere



Upptäckte efter några dagar att London måste vara som en cirkel. För jag kom helt plöstligt fram till ställen jag varit på förut, utan att ha haft en aning om vad som fanns bakom eller precis bredvid.


Hit kom jag ett x antal gånger, fast alla gånger ifrån olika håll. Fanns ingen logik alls i detta.

Efter att ha trängts där med en massa turister så begav jag kosan mot (vad jag trodde var the Tower of London) men som sen visade sig bli Trafagar Square istället! Helt sjukt, nästa år ska London hålla i OS - och dom har redan sagt upp en nedräkningsskylt på Trafalgar Square. Haha.


Eftersom att min dagsplanering blev lite krossad (TS stod på onsdagslistan, höhö) så fortsatte jag bara gå. Då ville den killen att jag skulle ta kort på honom, so I did.

Några meter efter honom så stannade en kille mig, som hade en likadan jacka som han jag tog kort på, och pratade en stund med mig. Han berättade att han inte brydde sig om bröllopet, utan han brydde sig bara om barn och att han jobbade för att samla in pengar till barn. Frågade om jag var turist (undrar vad som avslöjade mig? Kameran runt halsen eller huvudet som gick runt på mig för att kunna kolla på så mycket saker som möjligt på samma gång? Hm, svårt att veta) och gav mig tips på vad han tyckte jag skulle gå och se på. Synd bara att jag var lite mer förberedd, för allt han sa, stod på mig lista. Så, HAH! på honom. Nej, men efter den trevliga pratstunden så begav jag mig vidare på äventyr!

 

 

Här hade folk fått skriva någonting på ett papper som dom sen satte upp.

 

Resten av dagen kommer i ett senare inlägg, annars blir det här alldeles för långt!


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0