Londonresan - dag 1

Klockan 04:00 på morgon så ringde våra alarm att vi skulle gå upp och en timme senare ungefär så lämnade vi alla fyra (Cecilia, Dogge, Björn och jag) lägenheten, packade in allt i bilen och åkte ut till flygplatsen. Och där, efter att vi sagt hejdå till våra respektive så började mitt och Cecilias äventyr.

Efter 2 timmar så var vi framme på Heathrow. Hade sån tur att vi lyckades köpa tur och retur biljetter från Heathrow till Paddington station för halva priset! Efter att ha kommit till Paddington station så efter några omvägar, felaktiga vägbeskrivningar så hittade vi äntligen till hotellet! Där vi fick lämna våra väskor (klockan var nu halv 9 på morgonen ungefär) innan incheckningen klockan 3.

Då gick vi till en liten affär och köpte oss frukost och satte oss på en park i Hyde park, åt och tittade på människor. Man kände sig direkt lat då varenda människa där istort sett var ute och sprang. Höhö

 

Alla sprang förutom just dessa två kanske.

Efter våran delikata måltid (baguette) så gick vi och matade ekorrarna som fanns några meter ifrån oss! Dom var såå söta! Men den ena var lite kameraskygg tror jag, så det blev bara bild på en av dom.

 

 

Efter detta så tog vi oss till tunnelbanan och köpte tunnelbane- och busskort och tog oss ut till Cecilias skola.

the gemmological association and laboratory

Nu när vi hade tagit oss till skolan och listat ut vilken tunnelbana man skulle ta dit så tog vi oss till Madam Tussauds. Det var ett stort misstag. Alltså, det var så mycket folk där så en myra hade fått klaustrofobi. Det var helt sjukt. Så jag tog inte så mycket bilder, och några som jag tog bilder så vet jag inte ens vilka dom är. Det var dom som det inte stod så mycket folk vid.

 

 

Efter denna smått störda upplevelse så fann vi en liten pub där vi satte oss och tog några öl.

Där såg vi även den här roliga skylten:

Sen gick vi till Oxford street. Vilket var ett ännu större misstag, för här var det ÄNNU mer människor än på Madam Tussauds (hur det ens är möjligt) så vi tog oss snabbt därifrån och åkte till hotellet och checkade in, men gick snabbt ner och klagade och bytte rum. (på våran bokning så stod det att vi skulle ha ett 3-bädds-rum men vi hade fått ett 2-rums) så det fixade dom till, och sen fixade vi till oss och gick till en krog i närheten och åt underbart goda hamburgare och vi bestämde snabbt att hit skulle vi gå fler gånger!

 

Efter några öl så gav vi oss ut på promenad i Hyde park och på jakt efter prinsessan Dianas minnes-monument. Men det blev mission failed.

Så vi kör på ett bildspel ifrån dagen och Hyde Park istället:

 

Sen gick vi till hotellet och när klockan var 21:20 så somnade vi.

 

 


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0