Våldtar svenska språket

Internet har förstört oss. Det har förstört våran svenska.
Folk kan inte längre skriva på korrekt svenska. Folk våldtar det svenska språket.
Jag tror nästan att det är de som inte är uppväxta i Sverige, dvs invandrarna, som skriver bäst faktiskt.
För de får inte ticks på utropstecken, frågetecken eller punkter såsom vi svenskar får. (Correct me if I'm wrong)

Går man in på facebook idag (som jag nästan måste ta och bojkotta nu endast pga folks särskrivningar) så möts man har 20-åringar som skriver som om de vore smått handikappade barn på 6 år.

Ge mig en bra anledning och förklarning till varför folk skriver såhär:
"Det här kommer att bli en superbra dag... :)" - varför dessa jäkla punkter?
Själv är jag uppväxt med msn-språket och då vet väl alla att om man skriver en mening och avslutar med tre punkter efter så antyder man att man är besviken/ledsen/inte menar det man skriver. Och vartfan kom smilisen ifrån?

GE FAN I PUNKTERNA!


Och ni människor som får för er att; "ju mer frågetecken och utropstecken jag använder, då förstår folk att jag VERKLIGEN vill någonting" - lägg av.

Och sluta skriva kryptiska saker offentligt. Typ; "Fick precis reda på en tråkig sak".
Ni bara VILL ju att folk ska fråga er vad som har hänt, och i de flesta fall så svarar ni tillbaka; "jag vill inte prata om det eller vi tar det på msn"

I despice you.


Förövrigt så var jag på tjejkväll igår och hade en otroligt, fantastiskt trevlig kväll!

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0