Skadeglädje

Skadeglädje är den enda sanna glädjen, sägs det ju. Här kommer några förslag på vad jag anser är otroligt givande.

  1. Bilar som inte blinkar när dom ska svänga och sen blinkar med helljuset/tutar åt andra människor som inte blinkar. Otroligt skrattretande.
  2. Folk som ramlar. Jag och Björn såg en man som hade ramlat häromdagen. Han hade även en käpp som låg bredvid honom på marken, men skyndade sig han upp? Nej, han var ju tvungen att plocka åt sig drickan hade han köpt. (och med tanke på käppen så kunde han kanske inte skynda sig upp!)
  3. Folk som kör bil felaktigt (t.ex har du ett hinder på din sida av vägen och du möter någon, så ska du stanna!) och sen pekar finger/höjer näven/tutar åt en när man leende åker förbi och anser att man har gjort fel.
  4. Folk som envisas med att köra om, där det egentligen är totalt omöjlig att köra om, för att sen svänga av 10 meter längre fram (utan att blinka så klart) och sen köra in i en snöhög och köra fast sig, ordentligt. Sånt gör att man mår lite extra gött i själen.
  5. Folk som inte förstår att man måste använda en självscanner inne på Ica Maxi, för att kunna betala i snabbkassan, utan står i kö jättelänge (idag när jag och min syster var där så fick Jea en kontroll och var då tvungen att lägga upp sina varor vid kassan och ja, ni som vet hur det funkar vet vad jag menar, för er andra. Synd) och då stod det 1 par bakom och väntade och väntade och tillslut, när vi var klara och dom beger sig mot kassan, så säger hon i kassan till dom; Ni måste använda självscannern för att betala här. Dom fattade inte vad hon menade. Otroligt kul.
  6. Ungen som tappade balansen på en stubbe och ramlade ner i ett dike.
Hare gött!
Hej!

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0