CSN

Jag vet inte, men är det någon som tycker att CSN är lite smått jobbiga? Raise your hands!

Ringde till dom häromdagen om att jag kommer tjäna mer under året än vad jag egentligen får för att få studiebidrag. Efter 10 inkompetenta minuter så säger mannen att dom kommer antagligen att dra in mitt bidrag eller sänka det.

Idag fick jag brev ifrån dom. Nu är jag återbetalningsskyldig. Innan dom vet exakt hur mycket jag kommer att tjäna. När dom sa till mig att dom skulle sänka mitt bidrag eller ta bort det. När det står på hemsidan att dom sänker studiebidrag om man tjänar mer än vad man får. Så ger dom mig en skuld.

Det roligaste i det hela är att jag kommer även att få bidrag för november och december, fast i en mindre summa än vad jag har fått tidigare. Så dom vill att jag ska betala in en summa till dom, för att sen FÅ pengar av dom.

Humor har dom.

Kommentarer
Postat av: Eric Henriksson

Det låter som CSN i ett nötskal. Magsår i myndighetsformat

2010-11-05 @ 22:55:52
URL: http://mpb.nu

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0