Jag är ett geni!

Idag har jag jobbat i 15 timmar och känner mig lite slut i skallen! Men är ledig lördag och söndag så det känns rätt gött ändå! =)

Träffade mamma och pappa en sväng igår, som kom ner till Karlstad över dagen, och då fick jag en pärm av pappa. Och i den pärmen så fanns det en massa saker jag gjort från när jag var liten, främst dikter och berättelser. Jag skrattar lite så jag gråter.

Varsigoda, här kommer några smakprov (stavfelen och särskrivningarna ska vara med);

En saga om gumman och knivtanten (-97)
Det var en gång en gumma som bodde alleres ensam. En dag hörde gumman något väsen. Hon gick till fönstret der hon såg en så ful gumma. Hon kunde inte tro sina ögon. Hon var tvungen att se bättre. Hon gick ner för trappan och såg i nyckelhålet. Tanten knackade på dörren. Gumman vågade inte öppna dörren, så i stället tog gumman fram en kniv, hon öppnade dörren och dödade tanten. /Susanna

Död tant




Dikter av Susanna och Jeanette - Med b.la Millan och Pysen (dec -99)
Månen lyser ute på julaftons kväll.
Tomten är snäll.
På marken ligger vit och mjuk snö.
Millan och Pysen myser!

Millan och Pysen tycker om varann,
för dom älskas av varann.
Nu äter vi julgröt.
Mat är bra för undulater,
och dom bjuder sina lekkamrater.


HAHAHAHA, jag skrattar ihjäl mig!

Tydligen så försökte jag försörja mig redan när jag var 12 år (-01), genom snöskottning. Tror dock inte det fick så bra. Försök att förstå det här ni;

Nysnö (ca 2-4 cm) = 5 kr/gång = tö / 5 kr/gång = ej tö ½ dm snö = 10 kr/gång = tö / 7 kr/gång = ej tö
1 dm eller mer = 20 kr/gång = tö / 17 kr/gång = ej tö
Innan: I februari Då 3 kr extra på varje gång.
Efter: 10 kr extra.
Och sen ett bokningsschema där allting avslutas med; LÄGG PENGARNA I ASKEN NEDAN!

I guess I made a fortune!

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0