Facebook - Ni mår dåligt

Idag tänkte jag skriva ett inlägg om dagens största fenomen; Facebook. Denna communitysida har gått ifrån att ha varit ett ställe där man hittar kompisar till att vara ett ställe där man förstör sig själv.

Nu tänkte jag ta upp några saker jag stör mig på:


  • Dom som måste uppdatera sin status efter varje gång dom ätit någonting (well, I don't care!)
  • Dom som skriver kryptiska saker, typ; Varför måste det här hända mig? (som gör att man måste fråga vad det handlar om, och som svar tillbaka får man; Nej, kan inte ta det här.) (well, write a book)
  • Dom som sitter och uppdaterar allt dom gör. Hela tiden. (well, get a life)
  • Dom som slänger ur sig skit, och tror att folk inte kommer att läsa det (well, they/we do!)
Hur orkar ni som mår så jävla dåligt sitta och uppdatera sin status hela tiden?
Hur orkar ni, som skriver att ni sitter och gråter och har ont här och där (samtidigt såklart), sätta på datorn, starta upp en internetsida, och ta er in på Facebook för att sen sätta er och uppdatera er status om att ni mår dåligt, för att sen skriva att ni inte vill prata om det, när folk frågar vad det är?

DAGENS FRÅGA:
Vad anser ni om detta?

Kommentarer
Postat av: Baso

Jag behöver i princip aldrig ens starta datorn då jag har Twitter som automatiskt uppdaterar statusen med ett sms, så jag tycker det är lätt och behändigt. Dock försöker jag skriva smarta grejer eller småintressanta saker i mina statusrader, annars känns det bara onödigt.

2010-01-10 @ 21:15:56
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Susanna

Jo, för det är många som skriver tex; "Åh, varför ska det här hända just mig? =(" Så skriver man och frågar vad som har hänt, så får man svaret tillbaka; "Nej, orkar inte prata om det..."

Då känner jag bara; MÄH!

2010-01-10 @ 23:41:19
URL: http://susannaslife.blogg.se/

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0