Tillbaka till civilisationen!

Igår så kom jag tillbaka till mitt kära Charlestown efter att ha varit hemma hos mina föräldrar i några dagar. Hade inte varit hemma sen i julas, så det var väl kanske på tiden?

Upptäckte efter halva vägen att jag hade glömt mitt körkort i Karlstad, så det var bara för min syster att köra, för första gången min Bettan, resterande vägen hem till skogen. Vi hade visserligen bytt i Munkfors redan då jag var trött, men nu ska vi inte haka upp oss på smådetaljer!

Var även iväg med Bettan till verkstan, då hon vägrar sluta pipa och blinka. Så inihelvete irriterande. Totaly.
Men tror ni att det skulle räcka med att dom kollade igen bilen efter felet? Nejnejnej, klart som fan att dom hittade fler fel! Fråga mig inte vad för fel, för jag förstår bilspråk lika bra som jag förstår hur man vill sönderblondera sitt hår. Men det här kommer att bli en riktigt jäkla bra månad för min ekonomi! Eller inte.

Och sen så när jag tvättade Bettan (här bytte man däck för hand, tvättade bilen, dammsög och skurade inne i Bettan!) så åkte det av färg vid ena dörren. Jag dog ett tag och kände för att gråta en skvätt. Det där var min stora mardröm. Att det finns rost på bilen. Worst thing, ever!

Och till på köpet så är det mulet idag. Det var stjärnklart igår kväll så jag såg faktiskt fram emot sol idag. HÖR NI DET?!

Vi var inne i Stjärnstugga (internt, tänker inte förklara för er utomstående ^^)
Där inne fanns det lite fåglar. Eller ja, vad som brukade vara fåglar.

 

Riktigt dålig bild, men hann inte ställa in kameran, då detta lilla råddjur var nyfiken, men lite smått livrädd så fort jag rörde mig. Men nu snackar vi 5 meter ifrån varandra. Högst.

 

Ps. Nej, jag är inte en bitterfitta egentligen. Jag hatar bara Bettan just nu.


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0