Pessismist, javisst!

Jag brukar aldrig påstå att jag har mest otur i hela världen och jag brukar inte heller ha en dålig sak som byggs på till flera dåliga saker. Men igår var en sån där dag då allt hände mig. (varning för lite längre, men totaly värt, inlägg!)

Förmiddagen var smärtfri, vad jag kommer ihåg just nu. När jag slutade så åkte jag och Björn och letade halvt ihjäl oss efter trätrall, och det var då här allting började, gott folk.
Den trätrallen vi hade kollat på och bestämt oss för, hade vi tydligen inte kollat så noga på och upptäckte snart, som på alla andra ställen vi var på i stan, att det skulle bli svindyrt och avstod! Bestämde oss sen iallafall för en trätrall på Biltema (affären som har allt!) men tror ni inte att det bara finns 3 förpackningar, när vi skulle ha 6?! Visserligen skulle dom få in flera, men dom visste inte om det skulle komma den här veckan eller nästa. Freaking wonderful!

Åkte hem och började med maten vid 3, då assistenten på jobbet ringer och frågar om jag kan göra kvällen i Skåre och börja 4 istället för 6. Slängde i mig maten och åkte iväg. När jag är cirkus en km bort så börjar bilen pipa och blinka, som så många gånger förr! Motorn kokar. Lyckas ta mig till jobbet iallfall, där allvaret drog igång på allvar. Larm hit och larm dit och sjukt hit och irritation dit. Ingen matrast och slutade nästan halv 11.

Och nu kommer vi till det värsta på hela kvällen. Efter avslutat jobbpass så ringde jag upp pappa, med pannlampan på och med motorhuven uppe! Slängde i glykol, då det var helt slut i behållaren (inte konstigt att det pep då, tänkte jag) och uppptäcker att blijäveln LÄCKER och glykolen bara försvinner!

Jag har nu ställt Bettan på parkeringen här, och där får hon stå tills någon bilkunnig bilmänniska kommer och tittar på henne. Jag hatar henne.

Och när jag nästan var hemma så upptäckte jag att jag hade fått med mig jobbets bilnyckel hem, och jag ska inte jobba i Skåre idag, förrän i kväll.

Jag och Henrik såg en räv igår iaf, alltig något!

Den här bilden är nog den mest retuscherade bilden på mig, ever.
Men det driter jag i.


Kommentarer
Postat av: mamma mia

Lyckad dag måste jag säga..INTE avundsjuk..

2010-04-13 @ 15:48:33

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0