Låt Arne och Gunnel få bo tillsammans!

Jag blir så fruktansvärt arg när jag läser Aftonbladets artikel om Arne och Gunnel, som efter 63 år tillsammans, inte får bo tillsammans längre! Eskilstuna kommun anser inte att Arne (som är 94 år!) är tillräckligt sjuk för att få bo tillsammans med sin fru Gunnel, 86 år som är i behov av vårdhjälp, på ett äldreboende.

För några veckor sedan så stod det även om Torsten och Maggie. Även dom ett äldre par som skulle vara tvungna att skiljas åt, men tack och lov så slutade det hela lyckligt och dom får nu bo tillsammans!

Jag blir totalt ursinnig när jag läser sånt här! SNÄLLA POLITIKER som bestämmer sånt här! Tänk om det här vore dina egna föräldrar? Tänk om det är dig om några år? Hur skulle du må? Har ni någon som helst sympati, empati eller några känslor alls?!

Ska detta par, som varit gifta i 63 år, inte så tillbringa sina sista år tillsammans?!

Nej, jag orkar inte skriva mer utan låter detta inlägg avslutas med en mening som Arne sa i artikeln på Aftonbladet;

– Det kan ta lång tid att få något boende nära Gunnel. Vi kanske hinner dö båda två...

Fyfan.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nystartad tävling i bloggen :) Kika in!

2010-04-25 @ 23:12:42
URL: http://angeliiicaaaa.blogg.se/

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0