Egoistiska j*vla människor!

Nu har jag precis avslutat ett samtal med Martina som höll i ynka 2,5 timmar. Mitt öra är svettigt och man kan börja ana russinhud. Vänsterhanden har förlorat allt blod och jag ser dubbelt nu! Helt otroligt hur mkt man kan prata om vissa ämnen. Vissa mer seriösa än andra, fast skulle nog tippa på att vi fördelade nog upp tiden 20/80 när det var om seriösa/oseriösa ämnen. Men något som vi alla faktiskt bör ta till oss av, som vi pratade om är,

har ni någonsin tänkt på hur egoistiska vi alla är?

Vi klagar över bakfylla, att vi kanske inte vill visa oss i glasögon, att vi har gått upp lite i vikt, att vi har fått en finne i pannan, att vi inte fick drömjobbet, att vi inte har råd med det ena och det andra. Vi klagar över att batteriet i mobilen dör och vi klagar över hur jobbigt det är att anpassa sig till lokaltrafik och hur dyr en taxi är.

Fyfan va vi är egoistiska. Tänk bara på det här. Det vi anser vara allvarligt, är en droppe i oceanen jämfört med hur vissa har det.


Utsatt - Vi
Cancer - Skrubbsår
Extrem övervikt - 5 kilo extra
Mobbad - stå ensam och vänta på en kompis
Hemlös - Ful lägenhet
Mamma som tar självmord - Mamma som jobbar en extra dag
Pappa som är alkoholist - Pappa som tar en grogg en gång om året
Blind - Skitig lins

Vi är såna jävla idioter. HUR kan vi egentligen tycka synd om oss själva när vi har skärt oss på en rakhyvel, när det finns de som har gått i minfält och fått båda ben och armar bortsprängda?

Tänk efter. Hur tänker ni angående detta?

Kommentarer
Postat av: Baso

Våra i-landsproblem är nog svåra för oss, men egentligen borde vi se det som du säger. Jag menar - det finns ALLTID någon som har det värre.. dock är ens problem alltid svårast för en själv.

2009-09-26 @ 09:06:39
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Susanna

Jo, det är ju precis så det är! Vet jag ju själv, när jag är sjuk, så finns det inga problem i världen som är större än mina! Anser jag då!

2009-09-26 @ 11:19:45
URL: http://susannaslife.blogg.se/
Postat av: ellen ~

du har verkligen helt rätt i det du skriver :)

2009-09-29 @ 10:53:44
URL: http://nobodybutme.webblogg.se/

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0