Tack som fan Karlstadbuss. verkligen...

Okey, ge mig en bra anledning till att inte vara förbannad just nu?
Nu ska jag berätta om min underbara dag som resulterade i en böteslapp på 400 spänn!
...
...
Fyllde på mitt busskort för några veckor sen. Jag var på busstationen och sa att jag var ungdom. Går sedan till bussen och tycker in mitt kort i kortläsaren. På den står det 09:80 och jag tänker direkt: Fan hon skrev att jag var skolungdom istället för ungdom! Hoppar av bussen och går in i en affär för att sen gå ut och ta min buss hem. 15:54-15:56 så kom min buss, 7an mot Sjöstad, och jag frågade busschauffören direkt om han kan ändra till ungdom, istället för skolungdom då jag är för gammal för skolungdom. Han tittar på mig som om jag vore korkad och säger att det bara finns ungdom och vuxen. Jag ifrågasätter detta och frågar om det gäller även på värdekort då det finns skolungdom, ungdom och vuxen på det. Han sa ännu en gång att det finns bara ungdom och vuxen. Jag tackar för mig och tänker att dom har väl kanske sänkt priset och att jag har ju ändå frågat, så jag litar på busschauffören.

Allt har varit frid och fröjd.
Tills idag.
Stoppar in busskortet, ser att det står Ungdom, 09:80 och sätter mig ner. Det kommer lite senare på 2 kontrollanter som ska kolla alla biljetter. Jag tar fram mitt busskort och visar det. Dom vill se legitimation på mig och berättar sen för mig att jag är för gammal för mitt busskort, då jag är över 19 år.
Jag förklarar min historia för kontrollanten och han förstod mig men var tvungen att göra sitt jobb och ge mig böter. Han sa sedan till mig att höra av mig till Karlstadbuss och fixa detta med dom.

Det som gör mig mest förbannad är detta:
  • Jag sa att jag var ungdom, och tar då förgivet att folk som jobbar med biljetter, fattar att jag inte menar skolungdom, speciellt när det står att jag är ungdom på mitt kort.
  • Jag frågade busschauffören om han kunde ändra - varför hänvisade han inte mig till en återförsäljare för att ordna allt, när jag ändå sa att det var fel
  • Tydligen, om man har haft ett periodskort tidigare och är ungdom, så betalar man samma för skolungdom och ungdom, men man står som ungdom (dvs 173 kronor för 14 dagar)
  • Har man ett värdebevis så betalar man, om man är ungdom (dvs 20-25 år) som vuxen.
  • Har man varit ungdom på ett periodskort, och sen fyller på kortet med pengar så att det blir ett värdekort, så blir man automatiskt skolungdom!
Kan någon förklara för mig vart det där är logiskt någonstans?
Och hur fan ska jag kunna veta att jag blir skolungdom, när jag fyller på mitt kort med pengar? Det finns ingen information om detta någonstans! Jag tog ändå mitt ansvar och ifrågsatte det hela!

Så tack som fan Karlstadbuss för att ni inte kan berätta rätt någon gång.
Ni har aldrig tänkt tanken på att ha en lektion med alla chaufförerna så att alla vet vad dom ska säga, istället för att säga olika saker!

Kommentarer
Postat av: mamma mia

Ring karlstadbuss eller gå in till deras kontor, annars så finns ju alltid nwt eller vf man kan vända sig till..

2009-11-11 @ 17:27:58
Postat av: Linda

Gå till pressen och klaga högljutt! Då blir det ändring tror jag. Men gå även till karlstadbuss så du slipper betala något du inte ska betala. Hoppas du får lite plåster på såren så som årskort eller nåt sånt :)

2009-11-11 @ 17:45:15
Postat av: Linda

Hur gick det sen då?

2009-11-13 @ 13:38:49

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0