Hockeyblogg! Färjestad - Skellefteå!

Idag har jag varit in till stan och köpt nässpray. Menthol till och med.
Nu ser jag på hockey. Färjestad spelar hemmamatch, 2a semifinalen, mot Skellefteå. Jag tänkte hålla er uppdaterade om vad som händer i matchen;

1a perioden

nångång - kommentator säger; Färjestad är jättepopulära i den här matchen!
- Konstigt, säger jag, då Färjestad spelar på hemmaplan.

16:00 - Eero Somervuori gör 1-0 till Färjestad!!!

nångång - kommentator säger; Färjstad har mycket is mellan sig på mittzonen
- Ännu konstigare, tycker jag, då jag har fått för mig att man spelar hockey på just is. Jag lovar. Skellefteå har inte lika mkt is mellan sig.

2:a perioden

3:38 - Eero Somervuori gör sitt andra mål för kvällen och det står nu 2-0 till Färjestad!!!

8:01 - kommentator säger; Färjestad har alldeles för mkt is omkring sig!
- Vet den där kommentatorn vad hockey är för nåt?

08:24+ - Eero Somervuori gör det igen! 3-0!!!!

13:20 -
kommentator säger; blablabla har nu gått ner till backposition. Han är ju egentligen back.
Om han är back så borde han var hålla sig i backposition? Men det är ju bara vad jag tycker.

18:30 - 4-0 till Färjestad genom Kils-pöjken Per Åslund!

3e perioden:

6:58 - Lee Goren gör sitt första slutspelsmål och Färjestad ökar ledningen till 5-0!!!

Domaren sa nu att det var nog ett självmål och inte Goren som gör själva målet.
Uppdatering!
Gorens mål blev godkänt, och det var han som gjorde målet!

14:05 -
Dick Axelsson har nu avgjort matchen. Totalt. 6-0 och det är 6 minuter kvar av matchen. Lycka till Skellefteå!

20:00 - Färjestad är det bästa laget genom tiderna,
sa kommentatorerna. 14 raka hemmavinster och 16 raka semifinal-slutpel. Sen sa dom nåt mer som jag glömde bort. Dom vann ikväll helt enkelt.

Min nässpray kan man ta och man kan köra bil och sköta maskiner efter användning. Bara så ni vet!

Kommentarer
Postat av: Baso

hockey ger mig en smärre emo-känsla...

2009-03-21 @ 17:42:13
URL: http://baso.nu

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0