Vart är vägen på väg?

Vad händer med världen? Förra helgen så blev en 15-åring flicka mördad. Dödad av jämngamla "kamrater". En pojke och en flicka på 15-16 år som stjäl livet för en annan. Therese, den mördade flickans blogg, har fått över 2000 kommentarer, från både kända och okända människor! Folk är arga och ledsna. Den anklagade flickans blogg är, nu spärrad, men har blivit hotad till livet via sin blogg, av nära 200 personer som vill se henne död, för det hon är anklagad för att göra.

Jag kan på ett sätt förstå folks reaktioner. Varför ska någon som bragt en människa om livet få fortsätta leva? Vad har den personen för mer rätt att fortsätta leva? Om man nu verkligen kan leva, med vetskapen att man har gjort något så fruktansvärt?! Men samtidigt så.. eller nej. Just nu kan jag nog inte resonera förnuftigt. Vad fan har den den tjejen och killen för rätt att då fortsätta leva, kanske sitta av 10 år i fängelse, och sen vara ute och leva igen? Dom kommer ut när dom är 25 år! Det här är sjukt.

Anledningen? Det kan inte jag svara på, men om man ska tro alla kommentarer, så hade den anklagade flickan sagt till den anklagade pojken (som är hennes pojkvän) att; om hade älskade henne så skulle han döda Therese.

Det här är det vidrigaste jag läst på länge! Det är fullkomligt obegripligt Hur någon kan göra något sådant?!



Läste precis på aftonbladet att pojken har erkänt. Ni som inte trodde att dom var skyldiga, kanske ska tänka om?

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0