Att jobba och tjäna pengar

Igår började jag att jobba på hemtjänsten. Gick upp klockan 6, och då jag är van vid att kunna gå upp när jag vill, och då oftast mellan 10-12, så var jag så trött så att jag helst av allt ville ta brödkniven och skära lite, lite för djupt! Men jag kom iväg till jobbet och iväg till Strand där jag kommer att hålla till. Jag var helt slut vid lunch. Det var så mycket för mig. Hitta överallt, komma ihåg alla portkoder, alla namn, våningar, vad man skulle göra åt dom (visserligen så finns det uppskrivet allt det där, men ändååå, hon jag gick bredvid kunde ju det där utan och innan)

Som sagt, sjukt nöjd med att jag jobbar kväll i dag, för hade nog faktiskt inte pallat en morgon till! Haha, var sjukt trött igår alltså. När Björn hoppade ner i badet runt 7 kanske (?) så slocknade jag i soffan direkt. Men sen blev jag så jävla arg på honom. Han väckte mig hela tiden och sa att jag inte fick sova, för då skulle jag inte kunna sova under natten. Jag blev skitförbannad och tänkte tanken på att helt seriöst göra slut och sticka en gaffel i pannan på honom.

Jag sov, om han inte hade väckt mig så hade jag sovit till runt 10 idag, helt uvilad.
Nu väckte den jäveln mig, jag blev pigg, kunde inte somna direkt när vi lade oss, och vaknar trött som ett svin när alarmet väcker mig. Om du läser det här Björn.
Det är så synd att du är så söt ^^ Eller för din skull är det tur, kanske....?

Nej, nu ska jag sätta mig ner och läsa igenom papprerna angående deligeringen i morgon.

Kommentarer
Postat av: Madde

a ja vet att du ska det:D Men du ska sjunga va? :)

Igår ringde en kompis o frågade om ja skulle med, hon hade vunne en valfri mängd av biljetter till inspelningen. O då tänkte ja på dig, för ja visste att du skulle dit fast den 15.. (du hade skreve de på bdb tror ja..)



Kram

2009-01-27 @ 13:34:42
URL: http://madeklene.blogg.se/
Postat av: Madde

Grattis till jobbet förästen.. O du? Du lär dig allt det där tillslut, jag lovar:)



Är du timvikarie eller?

2009-01-27 @ 13:40:35
URL: http://madeklene.blogg.se/
Postat av: Madde, igen

Yes, de hade du gjort!:) Jag skulle alllldrig våga sjunga även om ja skulle ha vunne dom där pengarna! Haha.



Okej, jo men lycka till i framtiden med jobbet då!:)

2009-01-27 @ 14:36:03
URL: http://madeklene.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Välkommen in i arbetslivet! <)

Hoppas du lär dig alla portkoder och namn utantill snart, de kanske finns någon som kan förhöra dig?

2009-01-27 @ 17:36:15
URL: http://pernillasofiaandersson.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Min lilla turk, välkommen in i hemtjänst-livet ;) Nu vet du hur min sommar såg ut, hehe. Men man vänjer sig efter ett tag. Själv så har jag blivit tagen av storm (av en bok!) så jag är som besatt och kan inte sluta läsa. Det bör tilläggas att boken tillhör vår kurslitteratur. Tack för i helgen!! Ser fram emot nästa gång vi ses, då vi ska se backyard babies, wiie! Och din pappa jobbar på? ja precis!! Haha ^^

2009-01-27 @ 20:27:56
URL: http://alexandravickan.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jaru Susanna, nu slutar du om 7 min då får du hem och uppdatera bloggen.

Så jag kan läsa hur du hade det på jobbet till frukosten imorgon -.-


Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0