Vi komma Vi komma

Har varit på stan idag och sen så kom min syster hit så åt vi mat =) Sen begav vi oss med den lånade bilen in till stan och sen hem igen! Och nu håller jag på att fixa här i lägeneheten.

Det är sjukt hur saker och ting bara kan vända så jävla fort och istort sett förstöra. Nu kommer vi med andra ord till dagens i-landsproblem. Fira Saaben ikväll är då planen. Gratis inträde på Ankan var också en del av planen. Det som inte var en del av planen var att det inte alls blir gratis inträde på Ankan, vilket fuckar upp allting. Jag, Susanna då alltså, har inte, verkligen inte, råd att betala mig in någonstans! Därför lockar Nöjes otroligt mkt mer nu, eftersom att det är gratis innan 10 där. Vilket som inte lockar till Nöjes är att fröken Födelsesagsbarn vill till Ankan. Jag har inte råd att betala mig in men samtidigt är det henne vi ska fira, då vill jag vara på samma ställe som hon är på.
Slutsats?
Jag kommer nog antaligen inte att gå ut ikväll. Så tror jag skiter i att dricka också. Känns ovärt att lägga ut pengar på det om det ändå inte blir nåt av det. Men jag blir inte sur om min kära Saab vill dra till Ankan, för det är ju hon som fyller år och det är klart att hon ska få gå dit hon vill! Självklart! Men synd bara att jag inte kan följa med då =/

Där har vi dagens i-landsproblem. Om ni kan slå det, så försök gärna!
Har ni några tips? Någon som vunnit 100 miljoner på lotto och vill skänka ett stackars fattigt barn 1000 spänn?

Jag har en riktigt bra motivering varför (så att just Du känner dig mer motiverad till att skänka pengar till mig)

- Med dessa tusen riksdaler, så kan jag betala inträde, för både mig, min sambo och för födelsesagsbarnet. Då gör jag en god gärning. Jag försäkrar mig om att både två har kommit in, och inte ligger i en buske någonstans. - 300 kr.

- För återstående 700 riksdaler så kan jag bjuda min sambo på en öl, då han genast kommer att känna sig gladare, och vem fan påstår att det inte är en god gärning? - 100 kr (jag måste ha en öl också, sällskapsdricka you know)

- 600 riksdaler återstår efter detta, och vem vet? Jag kanske träffar på någon jag känner, då blir det att köpa en till två öl till, så jag kan sitta och sällskapsdricka med den/dom jag känner, så att dom inte känner sig som helgalkoholister själva. GOD GÄRNING! - 100 kronor

- Nu återstår endast 500 kronor kvar, och vad ska Susanna göra med dessa?
Jo jag bjuder såklart både födelsesagsbarnet, mig själv och min sambo på fyllemat! - 180 kronor

- 320 kronor kvar
och jag är fortfarande kvar inne i stan. Jag tar såklart och beställer en taxi hem, så att jag inte löper risk att bli överfallen och våldtagen! För om jag blir misshandlad och våldtagen så måste jag ha ambulans till akuten. Där försvinner det 450 spänn direkt för ambulans och akuten! DÅ KLARAR JAG MIG INTE!

Därför tar jag taxi hem för 100 spänn. Då har jag 220 kronor kvar, som jag använder till att köpa mat för!

Så, hur kan någon, som vunnit 100 miljoner, inte känna sig motiverad till att skänka 1000 kronor till mig? Den som kan berätta det för mig, ska jag belöna genom en länkning. Jag har sett att dom stora bloggerskorna gör så.

Kommentarer
Postat av: Angelina!

haha ja förstår edt ;) händer ananrs idag då?:D

2009-02-07 @ 19:42:03
URL: http://angelinav.blogg.se/

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0