Konsten att vara vuxen och inte behöva hemhjälp

Jag känner mig totalt vuxen just nu! Jag håller på och städar lägenheten, upptäcker till min förfäran att dammsugarpåsen är full och har såklart ingen ny hemma! Har nu sopat hela lägenheten ren med soplimmen! Och börjar skura rent också, så snart är det skinande rent i lägenheten! Eller ja, det kommer inte att vara lika grusigt på golvet längre.

Idag är det strålande sol ute och ska ut på en promenad sen, kanske köpa dammsugarpåsar samtidigt? Björn har gått iväg till jobbet och själv så är man ledig! Men i morgon blir det jobb igen, och samma sak på lördag. Jag kommer att missa hela alla hjärtans dag och melodifestivalen. Det sistnämda gör så att jag starkt funderar på att säga att jag inte kan jobba. Missa ju för fan förre helgen med! =( Susanna ledsen över det. Men jag måste jobba, måste få lite cash vettni. Sitter här och räknar på hur mkt jag tror att jag kommer att få i lön, och än så länge ser det bra ut! Mamma kanske kan sluta försörja mig snart! ^^

Haha, ibland så funderar man på hur folk tänker. Två av Sveriges största bloggerskor har ibland undrat hur det kommer sig att folk tycker att dom verkar dumma, korkade och genomblonda.
Ja ni, HUR kan det komma sig?
- Fröken nr 1 har flyttat till egen lägenhet med sin kille, och ska skaffa hemhjälp, för att hon tycker att det är tråkigt (välkommen till verkligheten?) och för att hon inte vet hur man städar, och skyller allt på sin pappa.
- Fröken nr 2 vaknar ibland på natten, genomsvettig, för hon har drömt mardrömmar om att hon har färgat sitt blonda hår brunt och sen så tvingar hon sin stackars pappa att fota henne varje morgon, för att kunna lägga upp "dagens outfit" på sin blogg så att alla kan se henne när hon står, med trånande ögon och putande läppar, och visar upp sina kläder med svankade rygg. Sunt far och dotter förhållande?

Min pappa brukar också ta kort på mig. Sist var det när jag stod iklädd termobyxor, vinterstövlar och vinterjacka, redo att åka pulka! Det var för någon månad sen. Han tog 4 kort sammanlagt, någon närbild på mitt stora smile och några på håll där jag (och min syster) posar som galningar!


Innan det, så var det nog när jag hade klätt på mig för att leka i snön hemma i skogen!





Konsten att vara vuxen hette min rubrik. Ja, det är en konst att vara vuxen. Men jag har bakplåtspapper hemma och jag ska köpa dammsugarpåsar! Jag måste inte bo i villa, ha barn och en volvo, för att vara vuxen. Det räcker med att jag städar, har jobb och ska baka bröd sen!



Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0