Jobb, jobb och åter jobb

Åh, är så glad! Har fått jättemkt jobb nu under februari, och än är inte månaden slut och är är inte jobben slut heller! Känns svinbra! =) Visst, jag var trött som ett as när jag jobbade idag, och imorgon så blir det jobb från 07.00 till 16.00, men tiden går fort! Sitter här med min supersnygga almanacka (en svart som det står Region Värmland på som jag fått av pappa ^^) och skriver i för fullt när jag ska jobba, och dagarna fylls snabbt upp! Men det känns gött =)

Fick skjuts av Marléne hem förut också, det var ju rätt gött sådär på en höft! Ska bort till Fia på Preem snart och hälsa på henne, så fördriver jag tiden också ^^ Måste prata med henne om nästa helg, om jag ska säga att jag inte kan jobba en av dagarna. Hon fyller ju faktiskt år nästa tisdag så fira henne måste man ju göra! Måste nästan tigga pengar av mamma men, efter den här månadens lön så kommer allt att lösa sig, om jag får fortsätta jobba i samma takt som nu!

Vet inte om folk fattar hur underbart det känns att veta att snart kan jag försörja mig själv! Jag kan spendera pengarna jag får över, för det är mina pengar, och inte mamma-snälla-ge-mig-pengar pengar, utan något som jag själv har tjänat ihop!

Nej, nu ska jag klä på mig efter badet och spatsera bort till Fia!
Just ja! Igår så matade jag Thomas för första gången också. Vi var ett gäng på 8 pers här, som kollade på. Jag blev chockad. Visst att Björn sa att det kunde gå fort när ormen hugger tag i musen, men kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle gå så jävla fort som det gjorde! Jag skrek till och hamnade i ett litet chocktillstånd! Sen åkte vi vidare till Donken på Norrstrand och åt innan vi åkte till hockeyn. Pappa var nere med klassen och då hade dom biljetter över så jag och jea fick följa med! Färjestad krossade Linköping med 6-3 ifall ni undrar...

Men... såatteeh... Mors!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

vi komma vi komma


Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0