Dagens bravader!

Idag så blev det jobb mellan 7-14 och sen var det meningen att jag skulle prata med chefsassistenen om fler jobbtillfällen, men hon var tyvärr hemma pga VOB (vård av barn för er som inte fattar ^^) så får ringa henne i morgon istället och planera!
Idag fick jag köra bil på jobbet! Hade inte gångavstånd till alla vårdtagare idag så det fick bli bil! Skojjigt att köra =) Haha. Har inte så mkt mer att skriva om det, eller egentligen så har jag jättemkt att skriva om det, men det får jag inte! Så HAH på er som ville läsa om det!

Har varit duktig och ringt till både Comhem och Karlstads Energi idag. En fråga till alla er datanördar (eller kunniga människor);
Jag har 2 Mb/s och betalar 199 :-/månad.
På comhems hemsida så är Small 1,7-2 Mb/s och kostar 99 :-/månad
Medium 7-10 Mb/s kostar 299 :-/månad
Och jag betalar 199 för 2 mb/s! HUR går det ihop?
Pratade med en kille, men jag tror att han dissade mig för att jag är tjej och jag tror att han satt och spelade dataspel.
För han sa att 2 Mb/s kostar 199 :-. Det jag då tycker är märkligt är att Small är upp till 2 Mb/s och kostar 99 :-?
Kan någon förklara för mig vad det är jag inte förstår?

Karlstads Energi. Han lär ha skrattar mkt åt mig. Jag fattade inte vad han sa, för min starka sida är icke olika begrepp inom el eller teknikens värld (även om jag kan vara teknisk och är teknisk) och jag hittade inte lappen som jag letade efter i panik medans jag pratade med den stackars mannen som skulle försöka förklara för mig det jag ville ha svar på.
Sammanfattning: Jag kommer att få en räkning hemskickad snart med det korrekt priset, för det som står på räkningen nu är ett uppskattad förbrukningspris.
Jag tycker fortfarande synd om mannen (men egentligen är det nog mest synd om mig) som antagligen satt och skrattade åt mig efter samtalets slut.

Ojsan, idag hade jag mkt att skriva om. Spännande saker också. Jag hoppas för er egen skull att ni inte läste allt. För då skulle ni lika gärna kunnat köpa ett nummer av Teknikens Värld. Och kanske fått med ett urläckert USB-minne eller nåt annat snitzigt.

Kommentarer
Postat av: Katja

Otroligt underhållande blogg, på något vänster! :) I do really like it, for sure.

2009-02-03 @ 19:18:21
URL: http://kingandqueen.blogg.se/
Postat av: Angelina!

aha okejokej :P skojjsigt .P men jobbar du heltid elr?:P

2009-02-04 @ 06:51:01
URL: http://angelinav.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Haha ^^ Då skulle du bara veta vad jag sade här om dagen. Det var en telefonförsäljare som ringde till mig och så frågade han vad jag hade för telefonoperatör, jag svarade "ingen aning, det går iaf att ringa på min telefon och det kommer en räkning en gång i månaden" ^^ Sedan frågade han mig om jag ville byta till comviq eller vad det nu var. Då svarar jag: "Näääää!" Han: Men vad har du för internet då? Jag svarar "trådlöst!" Haha :D Visst är jag rolig? Ibland är det roligt när de ringer och man får vara lite jävlig, men nu har jag fixat nix-telefon, GÖTT!! Har du gjort idag då?

2009-02-04 @ 14:28:40
URL: http://alexandravickan.blogg.se/

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0