Uppe med tuppen!

Pigg och vaken! Ska snart dra iväg till jobbet, och jag kommer att somna på vägen. Gud, kommer inte på någonting att skriva. Kom på mig själv nu att bara sitta och stirra, svintrött, på skärmen. Kanske ska ta och göra mig lite frukost och sen gå iväg? Det är jättedimmigt ute, så jag kommer kanske gå vilse på väg till jobbet.

På nyheterna klockan 10:00 så kommer man gå ut med ett signalement på mig och 2 minuter senare så kommer ett demensboende på Kronoparken ringa och säga att jag sitter i ett av deras rum. Utklädd till att jobba på hemtjänsten. Hur jag kom dit är ett mysterium men jag hade tydligen gått omkring och ropat efter en katt. Och då får jag komma hem! Ja, man vet aldrig vad som kan hända efter vägen. Jag tänkte försöka ta mig fram till jobbet iallafall, för jag har en uppsättning med kläder där.

Kommentarer
Postat av: mamma mia

Har inte hört ngt på radion, så jag antar att promenaden till jobbbet gick bra...men, du ska ju hem också...

2009-08-01 @ 15:37:30

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0