Idol-sökandet i Sthlm 2006!

Kom nu att tänka på när jag sökte Idol i Sthlm 2006. Gudars vilken resa!

Jag och Alexandra åkte tillsammans dit, och bodde hos hennes kusin (?) Anna som bodde, ja nånstans det med. HAHA! 4 på morgonen så gick vi upp, gjorde oss i ordning och gick till busshållsplatsen som Anna hade sagt att vi skulle gå till. Där stod vi. Halv 5 på morgonen, mitt inne i Sthlm, utan koll på någonting! Hoppade på bussen, och gick av där vi hade blivit beordrade av Anna att gå av. Sen kom ett problem. Bussen vi skulle med sen, såg vi ingenstans. Vi stod, någonstans i Sthlm, helt öde och visste inte vart vi skulle ta vägen! Till slut så kom bussen, och efter avstigningen så kom nästa problem. Vart fan skulle vi gå för att hitta rätt?

Jo, vi såg en kvinna som gick i högt tempo framför oss. Vi följde efter henne. Och vips! Så såg vi kön, och blev överlyckliga! För det var bara ungefär 100 pers före oss i kön... tills vi kom runt hörnet och så kön på 1000 pers före oss. Sen började det att regna.
...
...
Om jag ville hem då? Jovars, det kan jag ju inte direkt förneka!
Men icke! Jag och Alexandra hade ett jobb att sköta! Vi skulle även intervjuva människor till vårat radioprogram, och vi lyckades att få oss några "vänner" i kön där. Skönsjungande flickor som gick musik-linje och som kunde gå en sisådär 5 tonarter högre upp än mig! Men jag fruktade inte! Jag vägrade bara att sjunga upp eller sjunga framför dom, då jag kände mig, inte ens medelklassig, utan ja, sämst jämfört med dessa jävla människor!

Dom kom på något vis sen före oss i kön (vilket inte gjorde så mkt då man gick efter nummerlapparna sen när man väl skulle in och sjunga) och vips så fick vi nya vänner! 2 tjejer ifrån Hagfors (vad är oddsen?!) och en tjej som tydligen hade jobbat med Dr Alban förut och haft en grupp med honom, som jag inte kommer ihåg nu vad dom hette. Men hon gick vidare iallafall till den riktiga juryn och tv =)

Efter många, oändligt långa och många timmar så kom man tillslut in. Vem vet? Det kanske var det att jag inte riktigt trodde på mig själv när jag skulle gå in och sjunga som gjorde att jag inte gick vidare i programmet? För att komma in i detta stora rum med sjukt mkt människor som kunde sjunga som god knows what, så kände jag mig extremt obefintlig! Jag gick in och sjöng, och här kom det största problemet:

Jag glömde bort melodin på låten jag skulle sjunga! HAHA
Skulle sjunga Everytime we touch med Casacada.
Texten - inga problem
Melodin - big time problem

Började sjunga, på heeeelt fel melodi! Avbröt mig, ursäktade mig och sa att jag var tvungen att börja om då jag hade glömt melodin. Fattar ni vilken press man har på sig i detta ögonblicket?
Började sjunga igen, fel melodi igen men lyckades efter någon sekund hitta rätt melodi och sjöng det jag skulle göra. Juryn kollade på mig med elaka ögon och sa: Tack Susanna, men du går inte vidare. - Okey, sa jag och gick därifrån och så gick jag och Alexandra ner på stan istället =)

Haha, jag får väl se det som att jag sög inte men jag var inte bäst heller, för då hade jag hamnat i tv ^^

Men hur jag kunde få för mig att söka till Idol igen 2 år senare, här i Karlstad, är ett stort frågetecken...


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0