Hallon i mängder!

Igår kväll så berättade Björn för mig att det är fullt med hallon på banan som jag borde åka dit och plocka, så jag bestämde snabbt då att jag skulle med dit idag! Jag fick genast planer i mitt huvud på hallonsylt, hallonpaj och hallonsaft! Hallon med glass och hallondaiquiri! Jag funderade på vad jag skulle lägga mina små hallon i och Björn föreslog en matlåda.
En matlåda? Snälla nån, jag skulle ju plocka en HINK. Minst. Skulle bli tvungen att pressa ner dom sista hallonen i hinken för att få med allt! Även om Björn inte trodde att jag skulle ha tålamod till detta, men jag skulle allt visa honom.
Så glad i hågen så åkte vi till banan. Jag började med att sorterade alla overaller och sen tog jag en tom bollåda och begav mig mot hallonbuskarna! Åhåjaja, jag plockade på och vips så var jag klar.


Jag fann även några svarta vinbär. Jag tar nu tillbaka allt illa jag sa om matlådan. Men det hade förfan räckt med en cream fraiche burk! En äggkopp? Disaster!

Sen blev vi hungriga och funderade på vad vi skulle äta när vi kom hem, men då, kära vänner, så skickade Jenny sms till Björn, om ett erbjudande vi inte kunde säga nej till!

Kommentarer
Postat av: mamma mia

får jag beställa en flaska hallonsaft...?

2009-08-10 @ 09:54:45
Postat av: mamma mia

får jag beställa en flaska hallonsaft...?

2009-08-10 @ 09:55:19
Postat av: Petra

Jag vill oxå beställa en flaska hallonsaft ;););)

2009-08-10 @ 12:40:41

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0