- Du måste åka till polisstationen nu!

Nu, kära vänner, tänkte jag berätta för er om min såkallade "underhållande" gårkväll/natt/dag. (varning för lååång läsning, but trust me, it's worth it!)

Igår på dagen så jobbade jag, ingenting mer med det, åkte hem och så kom min syster hem till mig så åt vi mat och gjorde blåbärspaj! Hon blev sen kvar här tills hon skulle åka iväg till Lillis på förfest! Hon skulle vara där vid sju, men då min kära pojkvän blev kvar lite längre på banan än planerat så åkte vi inte iväg förräns vid halv 8 ungefär!

Vi åkte till Ica i Skåre där vi skulle in och handla lite. Min kära syster upptäcker då att hon har glömt sin plånbok i sin lägenhet, så vi fick åka tillbaka dit. Eller först så fick vi stå i 5 minuter och vänta på tåg som skulle passera. Den detaljen höjde stämningen såå mycket! Kom till växnäs, hämta plånbok, åkte tillbaka till Skåre och in på Ica. Börjar åka därifrån då en kompis till Jea ringer och frågar om inte hon kan köpa cigg till henne och en tjej till som var hos Lillis, då dom hade glömt att köpa det. Såå, tillbaka till Ica och in där igen. Men efter det så begav vi oss mot Lillis, utan missöden!

Åkte hem, och då börjar det (såklart!) pissregna så mycket att jag fick köra i 60-70 km/h på motorvägen, då jag inte såg någonting. Kommer hem, och ska parkera, ja då ni gott folk, så kommer en kille ifrån grannporten och frågar mig om jag inte kan köra honom till Bmb, för han ville inte få i regnet. Ja, jag försökte i samma veva få tag i Björn, som jag ville skulle komma ut och hjälpa mig parkera bilen. Han kunde jag inte nå, så jag tänkte; Va fan!
- Äh, hoppa in! Sa jag till denna kille och körde honom till Bmb och sen hem igen. Försökte ringa Björn igen, utan framgång, men lyckades ändå parkera bilen svinbra!

Kommer in, kollar på film med Björn, går och lägger oss tidigt, då vi båda två var otroligt trötta!

Nu börjar hela äventyret!

Halv 4 på morgonen sen så ringer Mamma till mig.

Jag: *totaly yrvaken* hallå...?
Mamma:
Har du bil?
Jag: Eh... Ja?
Mamma: Kan du köra?
Jag: Ehm, jo det kan ja... alltså, vadå...?
Mamma: Nej, du måste åka till polisstationen och hämta Jea.
Jag: *klarvaken* VA?!
Mamma: Ja, hon har blivit förföljd av ****** och har glömt sin mobil hos Lillis och vill att du kommer och hämtar henne. Sen vet jag inget mer.
30 sekunder senare så sitter jag i bilen på väg till polisstationen.

Hämtar min syster, åker hem till mig och då visar det sig (i korta drag) att hon har förlagt sin väska, där hennes mobil, plånbok, nycklar etc ligger. Jag försöker få tag på Lillis, utan framgång. Vi upptäcker att jag ska upp om en timme för att sen åka iväg och jobba. Klockan var nu 04:30 på morgonen.

Jag kom upp i tid, och åkte till jobbet. Jea fick vara kvar hemma här, då hon inte hade någon nyckel hem. Ringer till Lillis, får tag på henne, som inte har väskan. Ringer hit och dit och kollade mobilen 2 gånger i minuten för att se om något upplyftande har hänt. Nada.

Kom hem, och då ringer Mamma. NÅGON HAR HITTAT VÄSKAN OCH LÄMNAT IN DEN TILL BUSSKONTORET!!! Allt är kvar, förutom plånboken (här känner man att Jea inte har bra kontakt med sin plånbok) men vi satte oss direkt på bussen och åkte för att hämta den! 3 ädla små barn hade lämnat in den och även skickat ett sms till Jea där dom skrev att dom hade hittat hennes väska och hoppades att hon skulle få tillbaka den! Så himla fint av dom!

Men plånboken är fortfarande borta. Mamma ringer och spärrar alla korten (förutom Visa-kortet som Jea, tydligen, hade i bh:n när hon kom hem till mig på natten) och vi åker och firar att Jea har fått tillbaka väskan, och äter mat på Score!

Äh, det kommer ta några dagar innan hon får ett nytt Ica- och Medmerakort, men det får det vara värt! Idkort och körkort fixas under veckan!

...
...
...

Min syster ringde precis. En kille vid namn Fredrik (som hade varit på samma förfest som Jea) har hennes plånbok!!! För hon la ner sin väska i hans väska när dom gick in på Arena, så dom bara skulle behöva betala för en i garderoben. HAHA

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt detta ägg till syster jag har.

Kommentarer
Postat av: mamma mia

Det var en lååång dag, somnade icke om efter detta samtal,jobbade sen kvällen, men den slutade ju bra, när plånboken kom tillrätta..o väskan förstås..

2009-08-30 @ 15:53:40
Postat av: Jea

Det var ett spännande dygn het enkelt :D

2009-08-31 @ 18:09:38
Postat av: vera kusin

VILKEN HISTORIA!!! MAN KAN LIKSOM SE DETTA FRAMFÖR SIG..... AV NÅN KONSTIG ANLEDNING... KRAM FRÅN VERA

2009-09-08 @ 21:51:59

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0