Vad är bra och vad är dåligt?

Sitter nu på karlstabo.se  där vi har en diskution om musik just nu. Och jag tycker att det är så jävla dåligt av andra att sitta och klanka ner på andra för att man gillar en viss artist, eller viss genre.
Som jag skrev innan, Metal är det bästa jag vet, men det hindrar mig absolut inte ifrån att lyssna på annat. Cute is what we aim for, är ett band som jag tycker är svinbra! Pop rakt igenom! Takida är också bra tycker jag!
Och nu kommer vi till det jag menar med att inte klanka ner på andra.

My chemical romance.
För många ett emoband.
DÄRFÖR vägrar många människor att lyssna på dom.
Dom skiter i ifall texten kanske är bra, eller om rösten är bra, eller om musiken är skön/bra att lyssna till.
Det är klassat som emomusik.
Jaha?

Hört talas om bandet Judas Priest kanske?
Dom blev anklagade för några år sen för att ha sublimala meddelanden i sina låtar, som skulle ha gjort så att 2 killar sköt sig i själva i huvudet. Men den enda överlevde. Men fick ett sånt fruktansvärt vanställt ansikte (han tog livet av sig för några år sen genom en överdos) men han gick iaf och påstod att det var Judas Priest som hade fått dom till att vilja ta livet av sig.

Vad är då värst?
Emo-musik? Eller musik som dödar en?

Jag vet ju att det inte stämde det där med Judas Priest. Det var pojkarnas bakgrunder och familjer som hade fått dom till det dom gjorde mot sig själva.

Men om man tänker efter?
Ska man lyssna på vad alla andra påstår?
Kan man inte bara få tycka att något är bra utan att folk ska komma och säga till en vad som är bra och vad som är dåligt? Alla har ju inte lika smak!

Håkan Hellström - en artist som jag verkligen, verkligen, verkligen inte tycker om. Jag vill inte kalla det han gör för musik. Han är tondöv, jobbig, hemsk musik. (enligt mig)
Men om någon av mina kompisar älskar honom (eller i mitt fall, min pojkvän) så tänker inte jag sitta och berätta för honom att det är fel av honom. För att jag inte tycker om honom.

Nej, låt alla få tycka om vad dom vill, utan att man ska sitta och påverka varandra.

Kommentarer
Postat av: Sabiina

bra skrivit, du borde bli författare ?

2008-09-05 @ 16:52:29
URL: http://sabiiiiiina.blogg.se/

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0