Morgonpigg med paraply och P-stav!

Gah, hur kan man vara så trött? O_o helt galet ju!
Åh, va snäll mot min syster idag. Därför gick jag upp kvart i 9. För klockan 9 så skulle hon vara på Druvan för att sätta in sin P-stav. Tar 5 minuter att gå dit ungefär. Susanna slängde på sig ett par byxor som låg på golvet, en t-shirt, lite maskara och sen på med glasögonen! Och en mössa och mitt underbara paraply på armen (Björn sa att det regnade ute) men det gjorde det inte. Kändes extremt ovärt att ta med det när jag inte hade användning för det!

Sen när Jea var klar så gick vi till Lundberg, dvs det hyresbolaget vi har.
Jag skulle klaga lite.
Centrifugerna fungerar inte i tvättstugan, varken på övervåningen eller på undervåningen. Vår ena kokplatta fungerar bara på ena sidan, så liiiite svårt att laga mat när det blir halvklart på ena sidan och bränt på andra. Vi ska även ha 2 dörrar till lägenheten OCH vi har ingen tvättnyckel, eller vad man ska säga. En sån där sak man använder för att boka tvättid. En sån där. Plupp!

Men men (!) tvättpluppen kunde vi få, men då måste Sessan lämna in den hon har, annars så får hon betala för den.
men!
kokplattan & dörrarna får vi ringa till vaktmästaren om. Som för övrigt har telefontid mellan 08:30-09:00. Japp, en halvtimme. Björn försökte ringa förra veckan. Satt i telefon kö i 20 minuter till 08:50. Han la på då.
Centrifugen skulle hon som jobba där ringa om, för hon bor också här tydligen så hon visste vad jag snackade om ^^

Och nu sitter jag bara här i lägenheten och ser på Våra Bästa År.
Het seriöst. Finns det inget slut på den där jävla serien? Den har ju funnits i över 25 år! Gah?

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0