Lurendrejeri



Sitter nu i min och Björns lägenhet och kollar ut på det gråa och regniga vädret. Usch blir så nere av sånt här väder! Fast sitter och lyssna på bra musik så det gör inte så mkt. Har fått en ny favoritlåt; so what - Pink, så underbart bra låt! Älskar Pink! Hon gör lättsam pop/rock som man kan sjunga med till, enkla melodier som fastnar och så har hon världens härligaste röst!

Men kom på att igår så satt jag inne på ams.se och kollade efter jobb. Såg då att dom söker 10 nya medarbetade på 118 700, där jag jobbade förut, men sa upp mig ifrån. Efter att jag sa upp mig så har dom sökt 30 nya medarbetare! 30! Och vi var 8 som började från början. Dom är 2 kvar nu. Och dom söker 30 nya! Helt sjukt ju. Men tänker inte uttala mig om varför jag tror att det är så.
Men nu kommer vi till det som jag tänker kasta skit på! NL Försäljning!
Sökte jobb dit i våras, var på intervju, fick jobbet, skulle vara säljare åt Tele2.  Allt kändes skitbra, tills jag fick anställningsavtalet. Det var helt sjukt!
  • Jag var tvungen att skaffa ett kontor hemma, med egen hemtelefon
  • Om jag skulle ut och resa inom jobbet så fick jag betala resan själv
  • Jag skulle inte få min lön förräns kunden fått fakturan och betalat den
  • Om jag blev uppsagd så var det inte säkert att jag skulle få min löm
  • Som för övrigt endast var provision, ingen grundlön eller garantilön alls
  • Om jag blev uppsagd eller sa upp mig så fick jag inte jobba med något konkurrerande företag inom 6 månader.
Alltså, jag skulle jobba för Tele2, och skulle inte ens få tillgång till en arbetstelefon!

Och det här är inte det värsta. Utan, jag skickade mejl till han som skulle vara min chef och skrev att jag var missnöjd med anställningsavtalet och ville inte ta jobbet, om dom inte pratade med mig och berättade precis hur det såg ut.

Jag fick inget svar. Och har inte fått svar än idag.
Var på arbetsförmedlingen och berättade detta, varav hon som jobbade där berättade att det var en tjej som skulle skriva på anställningsavtalet dagen innan, för just NL Försäljning. Vad hände då?
JO! Dom kom aldrig! Hon satt och väntade i 2 timmar, men dom kom inte!
2 ggr efter det där så har jag sett att NL försäljning söker folk på ams.se
Det är skandal!

menmen,

Dagens fråga!

Har Du råkat ut för liknande jobb? Att du har blivit lovad allt men det har inte blivit något alls? Kul och veta om jag antagligen inte är den enda!


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0