Inte koll på någonting

Jag är nog lite annorlunda många. Speciellt när det gäller musik.
Eller hur jag nu ska förklara mig.
Jag har oftast ingen aning om hur många som är med i ett band, vad dom heter, hur dom ser ut, eller var dom är ifrån. Sånt tycker inte jag är relevant. Jag bryr mig bara om att musiken är bra.
Jag vet speciellt när jag gick på Geijersskolan, där man gick i en klass med bara musikintresserade, så kunde dom sitta och prata om den och den och sen förvänta sig att man skulle veta vilken trummis eller basist dom snackade om. Jag satt oftast där som ett frågetecken. Jag kan typ ett namn. Corey Taylor, sångare i Slipknot och Stone Sour. Men det vet jag också, faktiskt,, främst pga att min kompis Marcus berättat det för mig. Visst, det finns ingenting som inte säger att jag inte skulle ha vetat det utan honom menmen.

Sitter på youtube nu, skulle söka på My som jobbar på Dialon, som kom till topp 50 på Idol för 2 år sen, menvafan. Lite svårt att söka på MY, har inget efternamn på henne, och dom flesta har ju texter eller tags där ordet My förekommer, typ; this is my audition. YES, lätt. Nej.
Så kom av någon konstig anledning in på Eva Cassidy, och då ville jag höra: Fields of Gold.
En så himla fin låt. Och ser då att den jag får upp är en minnesfilm till henne.
Jaha? tänkte jag och sökte genast på henne. Titta, hon dog i cancer 1996, och det hade jag ingen som helst aning om. Visst, så mkt lyssnar jag inte på henne, men hon har ändå gjort himla kända låtar.

Nej nu ska jag göra mig i ordning för att gå ner och handla och posta några brev. En kvinna ringde mig 9 i morse och frågade om jag skulle kunna posta brevet till henne idag. Hon kunde väl ha ringt 11? När jag gick upp =)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fasen vad skumt alltså! Den filmen är ju ändå ganska ny!! :O Skrämmande! Hur har din dag varit idag då? Jo då, jag tror nog att du både har ett djup och är smart ;)

2008-09-24 @ 19:20:44
URL: http://alexandravickan.blogg.se/

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0