Historiens bästa film

Jag är en sån extrem sucker för musikaler så det finns inte. Musikalfilmer är my big love! (one of many ^^)
Såg Mamma Mia för någon vecka sen. Det rös verkligen i mig när alla tjejerna i filmen sjöng Dancing queen! Man blev så himla glad av filmen och den var, enligt mig, verkligen sjukt bra!

Men den bästa musikal-filmen genom tiderna är, utan tvekan:
--> Fame <--

Jag älskar den verkligen. Dom som är med i filmen är så sjukt begåvade, och jag sitter med ett leende på läpparna genom hela filmen. Den är fan verkligen vacker. Laddade ner den för några veckor sen, och sitter just nu och kollar på den, men var tvungen att avbryta för att skriva här! ^^
Måste bara säga att om ni inte har sett den här filmen, SE DEN!
Och jag vet att det finns många som säger att dom inte lyssnar på Abba (som i Mamma Mia) eller att dom inte lyssnar på det ena och det andra. MEN, när man ser en film eller en musikal med just den musiken som man inte gillar, så märker man att, fan den gör filmen. Och i filmen så blir det bra.

Och Fame... Den som gjorde filmen förtjänar evig berömmelse för den här filmen!
Nej, nu måste jag kolla klart på den!


Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0