Att ha ett jobb + Sabina Anderssons Liv i Skolan

Åh, vad dålig jag kommer låta nu. Men som sagt, jag har ju fått deltidsjobb på DialOn (telefonförsäljare), inget jag vill ha egentligen, menvafan, jag måste få in pengar på något sätt faktiskt =/ Och det är ju faktiskt bara minst 6 gånger i månaden. Så det är ju fan inga problem egentligen. Men idag. Jag och min syster har sagt att vi ska jobba idag.
Men. GAH! Jag vill inte! FAN!

Åhhhh, snackade med mamma om det, och hon säger bara: Hur ska du klara av ett riktigt jobb?
Men JA, ett riktigt jobb, måndag-fredag; 8-17! Ja, det klarar jag! Det har jag gjort förut. Men nu ska man ge sig motivationen att gå dit någon gång i veckan, för att ringa hem till privatpersoner. Alla hatar telefonförsäljare ,menmen.. som sagt, måste få in pengar på nåt eller annat vänster.

Nej, får nog muntra upp mig lite faktiskt. och er också. känns som att jag bara klagar hela tiden ^^



Sabina Andersson är 20 år, men beter sig som en liten 12 åring. Hon är så cool så att det svider i mig. Det är inte alla som har den dolda talanger. Det ni. Hon ska bränna sig sedan. På maneter. Det gillar hon. Hon ska hoppa ner i älven sen ihopp om att hitta en manet som hon kan skada sig själv med senare.

- FOLKÖL OCH DUNKA DUNKA!; skrek hon ut när hon drack ur sin festis. Hon tog sugröret till sin mun, och sög i sig festisen. Hon blev då tyst av detta, och börja: Mmmhm, Mhm, som en liten bäbis !!!



Sabina blev rädd förut. Det var några killar i skolan som skrek lite granna. Hon tittade sig skrämt omkring och drog en sjal omkring sig. Hon lade sig ner på golvet, som om det vore ett rån, och sade till alla som fanns inom hennes hörvinkel:

Snälla... Sluta... Jag... Jag har inget trosskydd i mitt underliv idag, så jag kan inte... inte.. hålla igen...; Hon avslutade meningen med att gråta en skvätt, sedan drog hon sig på golvet mot toaletten för att avsluta sina behov. Men det behövdes inte. För hon var färdig innan hon kom till toan.

Sabina åkte för en liten stund sedan in till stan. Med sin skinnjacka. Som en äkta cooling. Utan den vore hon ingenting. Eller, hon vore naken.. HELT NÄCK !! Hon vore som en liten kyckling, utan vingar och äggförlossning. Alltså, hon lägger ju inte ägg, som höns gör. Fast ägg, det kommer det ifrån henne. Eller, hon har ju inte kommit in i sin pubertet ännu. Hon tror att mens är ett sätt att förhandla sig fram till busskort! =) Men det är fel. Och det vet hon inte om. Så SNÄLLA berätta det inte för henne!!! =)

Sabina är en mycket speciell liten flicka. Hon är kär. I sin mobil Det är hennes älskare, som aldrig sviker henne. Typ. Eller nöe. Det tror jag iaf, för det har mamma sagt.

Sabina suger på nagelfilar, och leker säl. Knubbsäl i en sörja som kallas för grisknorrar med extra mycket LÖK.

I morgon ska Sabina köpa sig ett tuggummi. Det gillar hon, för det har mamma sagt. min mamma säger mycket saker, men det är sant det hon säger. För det är ju mamma som säger det ju !!!!!! =))

Sabina är extremt musikalisk, och tror på en roll på Broadway. Det tror inte jag. Eller, bara i smyg. Jag vill ju inte säga till henne, den brutala sanningen. Den kanske svider, eller så kanske den är skrattretande, så att hon skrattar ihjäl sig. Men då dör hon, och det är inte bra. För då kan jag ju inte skriva om Sabina Anderssons Liv längre iså fall. Det tror jag fakiskt. nu kom Elof in i skolan och Sabina slängde genast fram sin stjärt mot hans håll. Han höll andan och svimmande av den brutala synen.



14 saker som Sabina vill göra på bussen:

Avrätta gosedjur. Mitt i bussen.
När busschauffören ber dig visa busskort, vägra förstå varför.
Ta med en skottkärra med godis. Spring fram och tillbaka i bussen samtidigt som du kastar upp godiset i luften och skriker "prisa gud, här kommer skatteåterbäringen".
Spotta tuggummi på golvet. Fastna i det. Säg åt busschauffören att dom borde städa lite oftare.
Montera upp en hängmatta.
Fråga vart toaletten är.
Be att få en läsk.
Ordna en fiskdamm längst bak i bussen.
Visa upp ICA-kort istället för busskort.
Sätt upp snubbeltråd mitt i gången.
Sprid ut råttfällor på lämpliga ställen.
Be att få låna pengar av busschauffören. Gråt om han inte vill låna dig något.
Tänd en tändsticka och lägg den bredvid chauffören. Lägg sedan båda
händerna över den. Säg sedan "titta, den är borta". "Detta är väl bevis nog för att jag ska få åka gratis?"
Fråga ifall det går bra med att göra 10 armhävningar istället för att betala.


ah, va skönt det är att vara crazy

Kommentarer

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0