Vuxenpoäng på jul

Hej, har alla haft en bra jul?

Jag har alltid tyckt om julen, och den har alltid blivit lyckad. Har aldrig haft en "Tomten är far till alla barnen-jul" Haha

Började dagen med att äta frukost (julskinka på vörtbröd, of course) och sen fixade jag och mamma lite med maten medans vi lyssnade på julmusik och trallade med!
Sen blev det en sväng till farmor och sen hem igen för att kolla på Kalle Anka klockan 15:00. Jag har aldrig missat Kalle Anka. Aldrig.
Efter nostalgi-timmen så kom farmor, Matti, Faster Maria och Lars-Göran och Inga-Gerd för att äta julbord! Och sen till efterrätt så blev det pannacotta. To.Die.For... Totaly.

Detaljer och åter detaljer är bra.
Julklappsöppning, som pågick i en timme! Haha
Men vi har ett system!
Jag och Jea sitter ner och drar varannan julklapp och ger till den som paketet ska till, sen väntar vi tills personen har öppnat sitt, sen tar vi ett nytt paket, så det tar ju sin lilla tid!

Haha, och det roligaste var att jag fick en matberedare! Och jag har velat ha det, men det har känts som lite för mkt vuxenpoäng faktiskt, meeeen, nu fick jag en iaf! Gööörbra!
Sen fick jag lite pengar, en morgonrock, handdukar, rakhyvlar och lite småsaker!
Kändes lite tragiskt när jag fick pengarna och utbrast lyckligt: - Åh, matpengar!
Hm, måste skaffa mig ett jobb och ett liv! Haha

Och sen gick jag och pappa bort till grannen med choklad, och dom hade 7 likadana mattor i köket, mamman i huset förklarade att hon hörde dåligt för; "- jag har vax i örat!" och när vi skulle gå sa dottern att min mössa var CHÄCK.
Mamman är då 75 och dottern 50. Need I say more?

Och sen vid 9 så var det såklart Svensson Svensson, och sen efter det så kollade vi på sista halvtimmen av Tomten är far till alla barnen.
"Hon hette Lotta Persson! Jag trodde hon njöt men hon spydde!!!"

Och nu så orkar jag inte tänka längre.
Hade jag fått en leksaksbil så hade jag kunnat lekt med den nu, men nu så får jag väl gå ner och spela kort med familjen som vi brukar göra varje kväll när jag och Jea är hemma.

Är nån avundsjuk på min perfekta jul?


Kommentarer
Postat av: Jea

Syster.. Käck inte chäck xD

2008-12-26 @ 18:40:02

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0