Dricka skumpa och käka smörgås

Igår så var det söndag. Som förr i tiden var en Vilodag. Det blev det igår med, med tanke på att Björn kom hem ifrån jobbet. Blev att röra ihop lite mat och jag var duktig som fan och gjorde bröd. Som blev stenhårt på ytan, men mjukt på insidan. Så det var som en vanlig 17-årig kille! I know how to bake!

Kollade på film hela jävla dagen kändes det som. Kollade på Save the last dance, både ettan och tvåan, och så kollade på vi Marie Antoniette och lite slökollande på tv emellanåt. Och vips, under Marie Antoniette filmen, så började Björn tjata om att han ville ha såna champange-glas som dom hade på filmen. Vad hände då?
Jo, Susanna ville ha skumpa så vi gick och öppnade en flaska (Åh, vad överklass det lät ^^) och så satt vi och drack skumpa medans vi kollade på film. Blev efter ett tag lite hungriga, så gick och skar upp några skivor av mitt goda bröd!
Så det blev skumpa och smörgåsätande såhär på söndagskvällen.

Vi hann även med att äta glass och lite kakor, samt mat, som var så otroligt gott!
Hade köpt en färdig wok med couscous i, samt en massa grönsaker. Och så stekte jag kyckling i småbitar med några matckedar cream fraiche och mögelost. Blandade ihop allt och lät det stekas ihop i 10 minuter. Underbart!

Nej, köket och frukost blir!
Ska fixa med kameran sen så ska lägga in bilder!

Dagens fråga:

Har ni något recept på nyttig men god mat?

Kommentarer
Postat av: Björn

Film och skumpa... jag ska ha sånna glas!

2008-10-27 @ 13:32:01

Kom ihåg! Då jag mer än ofta inte är helt seriös i mina inlägg så tänk efter det faktum! Jag godkänner alla kommentarer, snälla som elaka, då jag får väldigt lite kommentarer! Nämnde jag att jag gillar att baka?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0